Friday, March 29, 2024
-7 C
Calgary

بزودی واکسن‌های آبله میمون در کانادا توزیع میشود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بگفته آژانس سلامت عمومی کانادا آن‌ها مشغول برنامه‌ریزی با استان‌ها و قلمروها برای توزیع واکسن‌های تایید شده در کانادا، در زمان نیاز، هستند تا برای کنترل شیوع آبله میمون در نواحی مختلف استفاده شود.

با اینحال تاکنون و طبق ارزیابی‌ کارشناسان بین‌المللی ازجمله سازمان جهانی بهداشت (WHO)، هیچگونه نیازی به استفاده از واکسن برای ایجاد ایمنی جمعی وجود ندارد.

این اطلاعیه پس از آن منتشر می‌شود که شناسایی 16 مورد ابتلا به آبله میمون در کانادا تایید شده که همگی آن‌ها در کبک حضور دارند.

بگفته PHAC در راستای آمادگی برای مقابله با شیوع ویروس هم‌اکنون کبک محموله‌ای کوچک از واکسن Imvamune از National Emergency Strategic Stockpile (NESS) دریافت کرده تا در صورت نیاز توزیع کند. همچنین با تایید بخش انبار و حمل‌ونقل، سایر قلمروها و استان‌ها نیز بزودی محموله‌های تعیین شده خود را دریافت خواهند کرد.

هم‌اکنون موارد ابتلا به آبله میمون در کلینیک‌های محلی تحت درمان قرار می‌گیرند اما آژانس سلامت عمومی پیشبینی‌ کرده طی روزهای آتی دستورالعمل‌های جدید درباره پیشگیری و کنترل این بیماری منتشر خواهد شد. دستورالعمل‌های NACI نیز براساس تجربه شرکای بین‌المللی و داخلی و توصیه کمیته‌های ملی مشاوره ایمن‌سازی (NACI) در هفته‌های آینده تهیه می‌شود.

روز سه‌شنبه ژان ایو دوکلوس، وزیر بهداشت فدرال، درباره اقدامات دولت برای مقابله با شیوع آبله میمون به کانادایی‌ها توضیح داد.

او در اینباره گفت: “می‌دانم کانادایی‌ها نگران هستند و می‌خواهم یادآور شوم که سلامت و ایمنی تمام شهروندان همچنان اولویت اصلی ماست. دولت کانادا در حال آماده شدن برای واکنش به رویدادهای بهداشتی و احتمالی جدید بوده و تدابیر احتیاطی را برای جلوگیری از ظهور و شیوع بیماری‌های واگیر اتخاد می‌کند.”

منبع: Daily Hive