Thursday, April 25, 2024
3.6 C
Calgary

خسارت میلیونی آثار موزه بخاطر عصبانیت مرد جوان از دوست دخترش

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

خشونت یک مرد جوان باعث تخریب آثار باستانی موزه هنری دالاس و وارد آمدن خسارت 5 میلیون دلاری به آن‌ها شد.

براساس گزارش‌ پلیس دالاس مردی 21 ساله بنام برایان هرناندز روز چهارشنبه شب بخاطر این رویداد دستگیر شده است. او متهم به وارد آوردن خسارت بیش از 300,000 دلار شده که می‌تواند بین پنج سال تا حتی حبس ابد برایش بهمراه داشته باشد.

موزه هنر دالاس در واکنش به این رویداد گفت: “این یک حادثه بوده که یک فردی بتنهایی انجام داده و هیچگونه شواهدی مبنی بر قصد او برای سرقت آثار هنری یا اشیا موزه وجود ندارد. با اینحال برخی آثار هنری بشدت آسیب دیده و همچنان مشغول بررسی میزان خسارات‌ها هستیم.”

بگفته پلیس هرناندز با استفاده از یک صندلی فلزی در ساعت 21:45 چهارشنبه این کار را کرده است. او ابتدا با شکستن ویترین یک آمفورای یونانی متعلق به 600 سال پیش از میلاد و یک پیکسیس یونانی متعلق به قرن پنجم پیش از میلاد را با استفاده از این صندلی می‌شکند.

بنابر اعلام پلیس این دو شی بتنهایی حدود 5 میلیون دلار ارزش دارند.

از دیگر اشیایی که هرناندز پس از عصبانیت شکسته می‌توان به یک کاسه 100,000 دلاری متعلق به قرن ششم پیش از میلاد و یک بطری کادو سرامیکی به ارزش 10,000 دلار اشاره کرد.

او با استفاده از پایه مواد ضدعفونی ‌کننده ابتدا شیشه ویترین بطری سرامیکی را شکسته و سپس آن را به زمین کوبیده است.

هرناندز پس از رسیدن نیروهای امنیتی موزه به آنها گفته “از دوست دخترم عصبانی شدم، بهمین دلیل ویترین را شکسته و شروع به تخریب اشیا کردم”.

این اتفاق چند روز پس از آن رخ می‌دهد که مردی پس از آنکه خود را شبیه پیرزنی بر روی ویلچر کرده بود تابلو مونا لیزا را با کیک تخریب کرد.

کنیت بنت، مدیر تیم امنیتی و عملیاتی موزه دالاس خسارت وارد آمده به اشیا را حدود 5.2 میلیون دلار اعلام کرد.

هرناندز در جریان این اتفاق به کسی آسیب نرسانده و سلاح همراه نداشته است.

در بخش دیگر اطلاعیه موزه آمده: “هرچند ما از این حادثه بسیار شوکه هستیم اما خوشحالیم هیچکس آسیب ندیده است. امنیت کارکنان و بازدیدکنندگان اولویت نخست ماست و نگهداری و مراقبت از آثار هنری موزه برایمان بسیار اهمیت دارد.”

منبع: Daily Hive