Wednesday, April 24, 2024
11.4 C
Calgary

بیانیه CRA در خصوص ۱٬۴ میلیارد دلار چک نقد نشده

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آژانس درآمد کانادا (CRA) طی بیانیه‌ای اعلام کرد تعداد چک‌های نقد نشده تا ماه می امسال ۸٬۹ میلیون عدد بوده است. این عدد معادل ۱.۴ میلیارد دلار چک نقد نشده است. CRA به دنبال نقد کردن این چک‌ها و واریزشان به حساب افرادی است که مالیات پرداخت می‌کنند.

اگر بدانید که احتمال دارد از طریق اظهارنامه مالیاتی قدیمی یا یک چک GST و یا موارد دیگر چک نقد نشده داشته باشید، حتماً آدرس ثبت شده در پرتال CRA خود را چک دوباره کنید.

بر اساس بیانیه CRA، در هر یک از ماه‌های آگوست و نوامبر ۲۰۲۲ تقریباً ۲۵٬۰۰۰ اخطار الکترونیکی صادر خواهد شد. در ماه می ۲۰۲۳ نیز ۲۵٬۰۰۰ اخطار دیگر در این مورد صادر خواهد شد.

از آغاز راه‌اندازی طرح CRA در فوریه ۲۰۲۰، تقریباً دو میلیون چک نقد نشده به مبلغ ۸۰۲ میلیون دلار از فوریه ۲۰۲۰ تا ۳۱ می ۲۰۲۲ توسط کانادایی‌ها باز خرید شده است.

می‌توانید در وب‌سایت CRA و از طریق حساب کاربری خود در قسمت CRA My Account وضعیت بدهی خود را مشاهده کنید.

میانگین هر چک نقد نشده ۱۵۸ دلار است.

به گفته CAR چک‌های دولتی هرگز منقضی و کهنه نمی‌شوند و تا زمانی که مالیات دهندگان درخواست ندهند این چک‌ها باطل نخواهند شد. تاریخ بعضی از این چک‌ها به ۱۹۹۸ بازمی‌گردد.

برای واریز مستقیم و از دست ندادن پرداختی‌های مرتبط با CRA لازم است کانادایی‌ها در وب‌سایت CRA یک حساب کاربری ایجاد کنند. با این کار به صورت مستقیم به حساب‌های بانکی خود دسترسی خواهند داشت.

 

منبع: Dailyhive