Thursday, April 25, 2024
7.6 C
Calgary

کشف یک فسیل ۳۰۰ میلیون ساله توسط معلم مدرسه

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یک معلم مدرسه در جزیره پرنس ادوارد یک فسیل ۳۰۰ میلیون ساله پیدا کرد.

دوشنبه، لیزا کورمیر در حال پیاده‌روی بود که با یک جسم غیرعادی در ساحل مواجه شد. کورمیر در این خصوص می‌گوید: «ابتدا تصور کردم این جسم عجیب ریشه درخت است. اما وقتی بادقت نگاه کردم متوجه دنده‌ها و پس از آن ستون فقرات و جمجمه شدم.»

کورمیر از یافتن یک فسیل ۳۰۰ میلیون ساله و تأثیر آن در علم شگفت‌زده است.

پس از آنکه کورمیر عکس فسیل را به خانواده خود نشان داد، مادرشوهر او عکس را برای مک نیل برگزارکننده تورهای ماقبل تاریخ جزیره ارسال کرد. مک نیل پس از مشاهده تصویر با متخصصان تماس گرفت.

جان کالدر، زمین‌شناس و دیرینه‌شناس، پس از دریافت تصویر فسیل قدمت آن را به اواخر دوره کربونیفر تا دوره پرمین، چیزی حدود ۳۰۰ میلیون سال پیش، تخمین زد. کالدر معتقد است هر ۵۰ یا ۱۰۰ سال احتمال دارد چنین فسیلی کشف شود.

به گفته کالدر که در زمینه میراث زمین‌شناسی جزیره پرنس ادوارد نیز کتاب نوشته است، فسیل کشف شده بسیار نادر است. این فسیل که دربردارنده اطلاعاتی در مورد تکامل دوزیستان، خزندگان و پستانداران است می‌تواند به عنوان درخت زندگی مورد بررسی قرار بگیرد.

احتمال دارد این فسیل به یک خزنده یا یکی از گونه‌های ناشناخته خزندگان تعلق داشته باشد.

تیم حفاری با عضویت مت استیمسون، پاتریم برونت و لیندا برکو حفاری خود را در این منطقه آغاز کردند.

فسیل کشف شده برای انجام آزمایش‌های دیرینه‌شناسی و سی‌تی اسکن توسط متخصصان به مخزن دیرینه‌شناسی گرینویچ انتقال یافته است.

کالدر معتقد است احتمال یافتن فسیل‌های دیگر در این منطقه زیاد است. او به ساکنین جزیره پیشنهاد می‌کند از این به بعد با دقت بیشتری پیاده‌روی کنند.

 

منبع: cbc