Tuesday, March 19, 2024
8.4 C
Calgary

بازار مسکن کلگری در 2023 به سود فروشندگان خواهد بود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

تب‎‌وتاب بازار املاک کلگری طی یکسال گذشته کاهش یافته، اما گزارشی جدید نشان می‌دهد شرایط در سال 2023 می‌تواند به سود فروشندگان تغییر کند.

براساس گزارش جدید RE/MAX، میزان تقاضا در کلگری توسط کسانی که برای بار اول خانه می‌خرند افزایش پیدا خواهد کرد.

بنابر پیشبینی ریچارد فلمینگ، از اعضای RE/Max Real Estate Mountain View، این روند در سال 2023 ادامه پیدا می‌کند.

او در اینباره گفت: “کسانی که برای بار اول خانه می‌خرند با نرخ‌های بهره بالاتر روبرو هستند، از اینرو باید بجای خرید خانه‌های single-detached بفکر خرید واحدهای دوبلکس یا آپارتمان باشند. ما شاهد آن هستیم که خانه‌اولی‌ها همچنان در جست‌وجوی خانه بوده و مشغول تغییر خواسته‌هایشان هستند.”

طی سال گذشته میانگین قیمت واحدهای مسکونی بطور مداوم رو به افزایش بود. بطور کلی قیمت این واحدها در سال 2022 به میزان 13 درصد بیشتر شده و میانگین قیمت آن‌ها از 585,025 دلار در ابتدای سال به 658,277 دلار در تاریخ 31 اکتبر رسیده است.

انتظار می‌رود این روند در سال 2023 هم ادامه پیدا کرده و میانگین قیمت مسکن در کلگری به 703,356.39 دلار برسد.

ازجمله دیگر تغییراتی که سال گذشته شاهد آن‌ها بودیم افزایش تمایل به خرید condo در بازار است. با اینحال پیشبینی شده طی سال 2023 با اشتیاق خریداران به داشتن فضای بیشتر، میزان فروش خانه‌های single-detached از سایرین بیشتر باشد.

هم‌اکنون مسئله اصلی خریداران کمبود عرضه خانه در لیست فروش طی سه‌ماهه نخست 2023 است. در ادامه انتظار رشد گزینه‌های لیست طی سه‌ماهه دوم و سوم را داریم و در سه‌ماهه چهارم دوباره میزان عرضه در بازار کاهش خواهد یافت.

نرخ فروش خانه بطور دائم رو به افزایش بوده و انتظار می‌رود در سال 2023 نیز به رشد خود ادامه دهد. در مقابل بازار خانه‌های لوکس با افت روبرو شده و پیشبینی می‌شود در سال آینده شرایط آن بهتر شود. بنابر براورد کارشناسان میانگین قیمت خانه‌های مسکونی فروخته شده در کلگری طی سال 2023 تا 7 درصد افزایش خواهد یافت.

منبع: Daily Hive