Tuesday, March 19, 2024
2.8 C
Calgary

پیشبینی بلندمدت زمستان 2023 برای آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پیشبینی‌های بلندمدت نشان می‌دهند که شهروندان آلبرتا باید به فکر تدارک پوشاک گرم و بالا بردن درجه دمای سیستم گرمایشی منزل خود در ماه دسامبر باشند.

بنابر پیشبینی زمستانی The Weather Network (TWN) بسیاری از نواحی کانادا شاهد تغییر خیلی سریع هوا و ورود به شرایط زمستانی هستند و آلبرتا نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در این گزارش آمده: “پیشبینی ما شروع بسیار سرد فصل زمستان با دماهای پایین‌تر از نرمال در بیشتر نواحی کانادا طی ماه دسامبر است.”

با تماشای نقشه‌های دمایی می‌توان دید طی ماه دسامبر در تمام نقاط آلبرتا دماهای کمتر از نرمال خواهیم داشت.

در بخش دیگر توضیحات TWN آمده: “پیشبینی می‌‎شود الگوی La Nina در اقیانوس آرام موجب بروز یک طوفان قدرتمند در بخش‌های جنوبی کانادا شود که بارش‌های بالاتر از نرمال و برف سنگین در بخش‌های جنوبی بریتیش‌کلمبیا، آلبرتا، آنتاریو، کبک و آتلانتیک‌ کانادا را در پی خواهد داشت.”

پس از دسامبر بسیار سرد انتظار یک زمستان متغیر و دگرگون در سرتاسر آلبرتا را داریم که شامل دوره‌های بسیار سرد و هوای معتدل می‌شود.

به این ترتیب دماهای نزدیک به نرمال را در بیشتر نواحی ازجمله ادمونتون و کلگری داریم؛ با اینحال در نواحی شمالی و جنوبی آلبرتا احتمالا دما کمتر از نرمال خواهد بود. همچنین هوای معتدل در جنوب آنتاریو و Newfoundland and Labrador مشهود‌تر است.

این شرایط در ماه ژانویه و فوریه ادامه خواهد داشت. با اینحال در این مدت هوای سرد و زمستانی بصورت مقطعی میهمان ما خواهد بود.

بارش برف نیز در مناطق جنوبی استان سنگین بوده و در دیگر مناطق بارش نزدیک به نرمال خواهند داشت. هوای متغیر و دگرگون نیز شانس بروز طوفان برفی در صورت ورود هوای قطبی به استان را افزایش می‌دهد.

منبع: Daily Hive