Monday, March 18, 2024
14.4 C
Calgary

کانادا یکی از ۱۵ تیم ناموفق در جام جهانی ۲۰۲۲

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با وجود اینکه کانادا در ورود به جام جهانی پیشرفت‌های قابل توجهی داشت، عدم برد و باخت‌های پیاپی از تیم‌های بلژیک، کرواسی و مراکش باعث خروج دور از انتظار این تیم فوتبال از گروه F شد.

جان هردمن، مربی تیم فوتبال کانادا، در این خصوص گفت: «من به تیم و آن چیزی که از خود نشان دادند افتخار می‌کنم. در ۳۶ سال گذشته این اولین بار است که ما به این نقطه رسیده‌‌ایم. با این حال معتقدم مشکلات کیفی در تمامی سطوح وجود دارد اما در تلاش هستیم این مشکلات را رفع کنیم.»

کانادا برای اولین با در سال ۱۹۸۶ در جام جهانی بازی کرد اما به عنوان ۱۵ کشور شرکت کننده در این مسابقه نتوانست به برد دست پیدا کند. به گزارش وب‌سایت worldfootball کانادا با بازی که از خود نشان داده با تیم‌ فوتبال کشورهای قطر، هائیتی، کویت، ترینیداد و توباگو و ده‌ها تیم دیگر هم رده شده است.

تیم کانادا همراه با تیم السالوادور در دو دوره جام جهانی شش بازی داشته‌اند که هیچ یک را پیروز نشده‌اند.

ایسلند، ترینیداد و توباگو، کویت و بولیوی در هیچ کدام از مسابقات خود پیروز نشده‌اند، اما توانسته‌اند یک تساوی و در پی آن یک امتیاز بدست آورند.

با این وجود تیم فوتبال کانادا بدترین تفاضل گل (۱۰-) را از آن خود کرده است. از میان تیم‌های یاد شده هائیتی (۱۲-)، جمهوری دموکراتیک کنگو (۱۴-) و السالوادور (۲۱-) در رده‌ پایین‌تر کانادا قرار دارند.

کانادا در این دوره جام جهانی با نتیجه 12-2 شکست خورد. هر دو گل ثبت شده این تیم به قطر بود که یکی توسط آلفونسو دیویس و دیگری گل به خودی نایف اکرد بوده است.

تیم کانادا در مرحله مقدماتی جام جهانی با تیم‌های مکزیک، ایالات متحده، کاستاریکا بازی کرد و در صدر جدول قرار گرفت.

ما ناامید نیستیم زیرا تا جام‌ جهانی ۲۰۲۶ تنها ۴ سال باقی مانده!

هردمن معتقد است به عنوان مربی و به عنوان عضوی از تیم به یادگیری ادامه خواهد داد. وی در ادامه افزود: «ما چهار سال زمان داریم تا تیم خود را از نو بسازیم و کیفیت تیم را ارتقا دهیم.»

 

منبع: Dailyhive