Wednesday, May 1, 2024
2 C
Calgary

شش مشوق مالیاتی عالی برای کانادایی‌های مالک خانه

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

داشتن خانه در کانادا به هیچ عنوان ارزان نیست، اما با استفاده از اعتبارها و مزایای گوناگون می‌توانید تا حدی از هزینه‌های آن کم کنید.

در حال حاضر کانادایی‌ها درگیر بحران گرانی و هزینه‌های بالای زندگی هستند. از قیمت بسیار بالای مواد غذایی گرفته تا نرخ بالای مسکن همگی فشار بسیار زیادی بر شهروندان می‌آورند. به همین دلیل کاستن از هزینه‌ها برای کانادایی‌ها اهمیت دوچندان پیدا کرده است. در حال حاضر مالکین خانه می‌توانند با برخی ترفندهای خاص از فشار ناشی از رشد نرخ‌های بهره کم کنند.

به تازگی آژانس درآمد کانادا (CRA) تعدادی مشوق‌ مالیاتی جذاب معرفی کرده است که مالیکن خانه باید حتما از آن‌ها استفاده کنند.

در بخشی از اطلاعیه CRA آمده: “ما می‌دانیم که برخی به دنبال خرید خانه برای والدین سالمند یا اعضای ناتوان خانواده خود هستند. یا شاید شما یک سالمند هستید که می‌خواهید خانه خود را مورد بازسازی‌ قرار دهید. برخی نیز در یک خانه چند نسلی ساکن هستند که فرزندان همراه با والدین خود زیر سقف آن زندگی می‌کنند. در هر صورت هزینه پایین بازسازی و ایجاد تغییرات در خانه برای شما بسیار مهم است.”

در ادامه با شش مشوق و اعتبار مالیاتی آشنا می‌شویم که به باور CRA و دیگر موسسات مالی، مالکین خانه باید از آن‌ها نهایت بهره را ببرند.

اعتبار مالیاتی بازسازی خانه‌های چند نسلی (MHRTC)

این اعتبار مالیاتی می‌تواند یک منبع مالی ارزشمند و قابل استرداد برای جبران هزینه‌های واجد شرایط بازسازی و ایجاد واحدهای ثانویه مستقل و شخصی برای اعضای خانواده باشد.

به عنوان مثال اگر می‌خواهید یک واحد زیرزمین جداگانه برای سکونت والدین خود بسازید باید از اعتبار مالیاتی MHRTC استفاده کنید.

شما می‌توانید تا سقف 50,000 دلار برای مخارج هر پروژه نوسازی واجد شرایط که به پایان رسیده است، دریافت کنید.

اعتبار مالیاتی افزایش دسترس‌پذیری خانه (HATC)

این اعتبار مالیاتی غیرقابل استرداد را می‌توانید برای هزینه‌های نوسازی یا تغییرات واجد شرایط در منازل مسکونی دریافت کنید. سقف تعیین شده برای این هزینه‌ها 20,000 دلار در سال است.

اعتبار مالیاتی خانه‌اولی‌ها (HBTC)

اگر اولین خانه خود را سال گذشته خریداری کردید ممکن است مشمول دریافت اعتبار HDTC به مبلغ 10,000 دلار شوید. این اعتبار 1,500 دلار به بازپرداخت مالیاتی شما اضافه می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به اینجا وضعیت مشمولیت برای دریافت مشوق مالیاتی را مشاهده کنید.

اعتبار مالیاتی برای مالکین دارای ناتوانی

اگر خود شما، همسر شما یا شریک زندگی شما فرد دارای ناتوانی است احتمالا مشمول دریافت HBTC می‌شوید. دریافت این اعتبار مالیاتی، حتی اگر خانه‌اولی نباشید، امکان‌پذیر است. شما می‌توانید وضعیت مشمولیت برای دریافت این اعتبار را در اینجا مشاهده کنید.

کسر مالیاتی برای جابجایی محل سکونت به دلایل کاری

اگر سال گذشته یک شغل جدید پیدا کردید و به همین دلیل مجبور شدید محل سکونت را حداقل 40 کیلومتر به محل کار جدید نزدیک‌تر کنید، می‌توانید هزینه‌های جابجایی را از مالیات خود کسر کنید. این هزینه شامل بلیت پروازها، هزینه اسباب‌کشی، کارگرها، هزینه‌های فروش ملک، خروج از قرارداد اجاره‌نامه یا وام و اسکان موقت است که مبلغ بسیار زیادی خواهد شد.

اعتبار مالیاتی خوداشتغالی یا کار-از-خانه

اگر بیزینس خود را دارید و از خانه مشغول به کار هستید می‌توانید هزینه‌های استفاده تجاری از محیط خانه را در بازپرداخت مالیاتی دریافت کنید. شما همچنین می‌توانید هزینه‌های سفر با اتومبیل و جابجایی را نیز دریافت کنید.

اگر خوداشتغال نیستید اما از خانه کار می‌کنید نیز می‌توانید برای دریافت این اعتبار مالیاتی درخواست دهید. سال گذشته کارمندان واجد شرایط اگر تا 250 روز در سال از خانه کار کرده بودند تا 500 دلار به صورت بازپرداخت دریافت کردند.

منبع: Daily Hive