Wednesday, May 1, 2024
1 C
Calgary

لهجه کانادایی یکی از بهترین‌های دنیاست

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

براساس نتایج یک نظرسنجی لهجه کانادایی جزو بهترین‌های دنیاست. در این مطالعه که توسط وبسایت Preply انجام گرفته حدود 2,000 آمریکایی به پرسش‌های گوناگون درباره هوشمندی، جذابیت و قابلیت اطمینان لهجه‌ها پاسخ داده‌اند.

لهجه کانادایی توانست در چندین بخش این مطالعه نمره بسیار بالا کسب کند. البته باید به این نکته توجه داشت که گویش ساکنین نقاط مختلف کانادا با یکدیگر تفاوت دارد.

در گزارش Preply آمده: “انسان‌ها به بیش از 7,100 زبان در سراسر جهان صحبت می‌کنند که هرکدام از آن‌ها لهجه‌ها و گویش‌های گوناگون دارند. به باور شرکت‌کنندگان در این مطالعه لهجه تاثیر زیادی بر جذابیت فرد می‌گذارد و از این نظر بااهمیت است.”

در این نظرسنجی از افراد خواسته شد تا به لهجه‌ها در چند بخش امتیاز دهند: لذت‌بخش‌ترین برای شنونده، جذاب‌ترین لهجه، قابل اعتمادترین لهجه، هوشمندانه‌ترین لهجه و آزاردهنده‌ترین لهجه.

شرکت‌کننده‌ها لهجه کانادایی را از نظر جذابیت، هوشمندی و قابلیت اعتماد در میان پنج رتبه نخست قرار دادند. در این بین لهجه کانادایی در بخش قابلیت اعتماد رتبه نخست را کسب کرد و از هر پنج آمریکایی دو نفر آن را موثق می‌دانند. حدود 15 درصد شرکت‌کنندگان نیز با شنیدن صدای کسی که با لهجه کانادایی صحبت می‌کند به او بیشتر اعتماد می‌کنند.

در امتیاز کلی نیز لهجه کانادایی پس از انگلیسی، استرالیایی و فرانسوی رتبه چهارم را کسب کرد.

در بخش جذابیت لهجه نیز کانادایی در رتبه چهارم قرار گرفت. نکته جالب آنجاست که جذابیت لهجه کانادایی برای مردان بیشتر از زنان است.

لهجه‌های ولزی، کره‌ای و آفریقای جنوبی نیز در مقایسه با دیگران کمتر جذابیت دارند و رتبه‌های آخر جدول را به خود اختصاص دادند. آزاردهنده‌ترین لهجه‌ها نیز چینی، هندی و آلمانی هستند.

نکته جالب آنجاست که لهجه ولزی کمتر از دیگران آزاردهنده است، اما رتبه نخست را از نظر غیرهوشمندانه‌ بودن و غیرقابل اعتماد بودن به خودش اختصاص داده است.

منبع: Daily Hive