Saturday, April 27, 2024
2.9 C
Calgary

سرمایه‌گذاری 255 میلیون‌ دلاری برای نوسازی ناوگان BC Transit

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با تخصیص بودجه چشمگیر از طرف دولت‌های فدرال و استانی حال BC Transit می‌تواند 255 اتوبوس جدید برای استفاده در سرتاسر استان خریداری کند. همچنین آن‌ها قصد دارند زیرساخت خود را نیز بهبود دهند.

سرمایه‌گذاری برای خرید این ناوگان حدود 249 میلیون دلار هزینه خواهد برد. این مبلغ با تامین بودجه از طرف دولت‌های استانی و فدرال تامین می‌شود و 102 میلیون دلار آن را دولت فدرال و 99 میلیون دلار را دولت استانی تقبل خواهند کرد. BC Transit نیز 47 میلیون دلار باقی‌مانده را پرداخت می‌کند.

این مبلغ برای خرید 210 اتوبوس دیزلی سبک، 29 اتوبوس دیزل با ظرفیت بالا، 10 اتوبوس برقی با ظرفیت بالا و شش اتوبوس برقی هزینه می‌شود. این ناوگان در سرویس‌های عادی و HandyDart تردد می‌کنند و جایگزین اتوبوس‌های فرسوده فعلی خواهند شد.

همزمان 377 دستگاه از اتوبوس‌های فعلی مورد بروزرسانی تجهیزات قرار می‌گیرند تا عمر مفید، ایمنی و قابلیت اطمینان آن‌ها بیشتر شود.

بخشی از این سرمایه‌گذاری برای طراحی یک گاراژ اتوبوس جدید و بروزرسانی Kelowna Transit Centre هزینه خواهد شد. آن‌ها قصد دارند گاراژ فعلی را برای سرویس و نگهداری ناوگان اتوبوس‌های برقی جدید تجهیز کنند.

همچنین 17.3 میلیون دلار از بودجه برای نصب 286 ایستگاه اتوبوس جدید و نوسازی تمام ایستگاه‌های اتوبوس استان اختصاص پیدا می‌کند.

بنابر اعلام BC Transit از ماه گذشته ظرفیت جابجایی خطوط اتوبوسرانی عمومی استان به سطح پیش از پاندمی در سال 2019 بازگشته است.

ارین پینکرتون، رئیس و مدیرعامل BC Transit، در اینباره گفت: “جایگزینی ناوگان فرسوده، تعمیر ناوگان موجود و ایجاد ایستگاه‌های مناسب برای مشتریان تجربه استفاده از سیستم حمل‌ونقل را جذاب‌تر می‌کند. این‌ها همگی پروژه‌های بزرگی هستند که تامین مالی شده‌اند.”

او در بخش دیگر سخنانش گفت: “با بازگشت به ظرفیت جابجایی پیش از پاندمی ورود اتوبوس‌های جدید به ناوگان کمک خواهد کرد تا خدمات ما همچنان راحت‌ترین روش حمل‌ونقل برای جوامع سراسر استان باقی بماند.”

این خبر درحالی اعلام می‌شود که در جولای 2023 حدود 400 میلیون دلار برای خرید 115 اتوبوس برقی و 134 ایستگاه شارژ اختصاص پیدا کرده بود. این بودجه با همکاری دولت‌های فدرال و استانی تامین شد و 170 میلیون دلار آن را دولت فدرال، 159 میلیون دلار را دولت استانی و 67 میلیون دلار را BC Transit تقبل می‌کنند. هدف از این سرمایه‌گذاری حرکت به سمت ناوگان کاملا برقی تا سال 2040 است.

منبع: Daily Hive