Friday, July 26, 2024
21.6 C
Calgary

جالب‌ترین سکه‌های نسخه محدود کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

سکه‌های قدیمی زیبا همیشه موردتوجه کلکسیونرها و افراد علاقه‌مند به اشیای قدیمی قرار می‌گیرند. تصور کنید در میان سکه‌هایتان یک سکه قدیمی پیدا کرده و یا به‌عنوان یک کلکسیونر سرسخت به مجموعه‌ای از سکه‌های نسخه محدود دسترسی پیدا کرده‌اید.

خبر خوب اینکه کانادا سکه‌های یادبود و کلکسیونری فراوانی دارد.

برخی از این سکه‌ها به نمایش گذاشته‌ شده‌اند و تعداد قابل‌توجهی از آنها به فروش می‌رسند.

در ادامه جالب‌ترین سکه‌های نسخه محدود کانادا را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم. با پیکوبینو همراه باشید.

سکه رنگارنگ به مناسبت تولد ۱۷۵ سالگی الکساندر گراهام بل

The Royal Canadian Mint’s 2022 $1 circulation coin commemorating Alexander Graham Bell (CNW Group/Royal Canadian Mint)

سکه آبی الکساندر گراهام ‌بل به مناسبت تولد این مخترع بزرگ ضرب شده است. این سکه بی‌نظیر در اکتبر ۲۰۲۲ وارد بازار شد. بر اساس اطلاعات ضرادخانه سلطنتی کانادا، سه میلیون سکه آبی گراهام بل ساخته شده که ۲ میلیون از آن‌ها دارای رنگ‌های متنوع‌تری هستند. شما می‌توانید برای تهیه این سکه زیبا به سایت ضرادخانه مراجعه کنید.

سکه دو دلاری نقره ۲۰۲۳- عشق با ارزش است: قوها

یک سکه شگفت‌انگیز با تصویر دو قوی عاشق بر روی آب و گل‌های رنگارنگ. این سکه با تصویر‌سازی بی‌نظیر خود شبیه به یک کتاب داستان است. علاوه بر این، میان این دو قوی زیبا یک قلب قرمزرنگ وجود دارد. این سکه در ۱۰۰۰ نسخه ضرب شده و به مبلغ ۱۳۹.۹۵ دلار فروخته شده است.

سری سکه‌های صعود ۲۰۲۲

این سکه ۲ دلاری در سال ۲۰۲۲ و باهدف گرامیداشت ۵۰ سالگی مسابقه هاکی میان کانادا و اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۷۲ ضرب شده است. شما می‌توانید این سکه قرمزرنگ را به مبلغ ۸۰ دلار خریداری کنید.

سکه نقره ۵۰ دلاری: جادوی فصل

این سکه منحصربه‌فرد که تصویر بابانوئل و گوزن شمالی بر روی آن حک شده، چراغ‌های درخت‌ کریسمس آن اگر زیر نور مشکی قرار بگیرند، روشن می‌شوند. این سکه در تیتراژ ۲۵۰۰ عدد ضرب شده است.

سکه نقره ۲۰ دلاری ۲۰۲۳: بزرگداشت تاریخ سیاه‌پوستان

این سکه که به تازگی ضرب شده است به تاریخ سیاه‌پوستان کانادا و اعضای گردان شماره ۲، اولین و تنها گردان سیاه‌پوستان در تاریخ نظامی کانادا می‌پردازد. این سکه در تیتراژ ۵۵۰۰ عدد و به قیمت ۹۹.۹۵ دلار به فروش می‌رسد.

سکه Canada Montreal Canadiens Loonie

اگر طرفدار Hucky Habs هستید می‌توانید این سکه شگفت‌انگیز را در سایت‌هایی مانند Etsy و به قیمت ۱۰ دلار تهیه کنید.

سکه نقره ۲ دلاری ۲۰۲۲: کلارا قهرمان Nutcracker

آیا سکه‌هایی که شبیه به اشخاص هستند را دیده‌اید؟ سکه نسخه محدود کلارا قهرمان The Nutcracker نمونه‌ای از این سکه‌های شگفت‌انگیز است. این سکه در جعبه کلکسیونری قرار دارد و می‌تواند از جایی آویزان شود. سکه بی‌نظیر کلارا هم‌اکنون فروخته شده است.

منبع: Dailyhive