Friday, April 19, 2024
3.8 C
Calgary

درخواست گروهی از دولت مبنی بر کسر حق عضویت باشگاه از مالیات

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جامعه فیتنس کانادا از عدم توجه دولت فدرال به باشگاه‌های ورزشی در بودجه سال جاری ابراز نگرانی کرد.

بودجه سال مالی ۲۰۲۳-۲۰۲۴ فدرال به منظور افزایش دسترسی کانادایی‌ها به خدمات بهداشتی در بخش‌های دیگر کاهش یافته است. برجسته‌ترین نکته در این بودجه طرح استفاده از خدمات دندانپزشکی برای کانادایی‌هایی است که بیمه ندارند.

این در حالی است که صنعت فیتنس کانادا (FIC) اعتقاد دارد عضویت در باشگاه‌های ورزشی باید تحت عنوان خدمات پزشکی معرفی شده و اعضای باشگاه‌ها از پرداخت مالیات معاف شوند.

به گفته سارا هادسون، رئیس FIC، علاوه بر بحران مراقبت‌های بهداشتی، بحران عدم فعالیت سالانه میلیاردها دلار هزینه برای دولت کانادا دربردارد. ورزش دارو است و کانادایی‌ها باید تشویق به دریافت این دارو شوند.

FIC پیش از این اطلاعاتی را در خصوص نحوه صرفه‌جویی میلیاردها دلار در هزینه‌های درمان و بهداشت کانادا از طریق ورزش و فعالیت فیزیکی به دولت فدرال ارائه داده بود.

این سازمان در مورد اهمیت بهبود میزان فعالیت بدنی و سلامت عمومی هشدار داده است.

سازمان بهداشت جهانی نیز تخمین می‌زند درمان بیماری‌های مزمن تا سال ۲۰۳۰ سالانه ۳۶٬۶ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. به گفته FIC هزینه درمان این بیماری‌ها در کانادا تا سال ۲۰۳۰ به چندین میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

گابریل هاردی، مدیر اجرایی FIC، در این خصوص می‌گوید: «تحقیقات FIC حاکی از آن است که انگیزه مالی اصلی‌ترین انگیزه کانادایی‌ها برای عضویت در باشگاه‌های ورزشی است. این در حالی است که بسیاری از کانادایی‌ها نمی‌دانند فعالیت‌های ورزشی خود را چگونه آغاز کنند.»

«افزایش فعالیت بدنی بهترین روش برای جلوگیری از بروز بیماری‌های مزمن و افزایش سلامت روان است. زمانی که دسترسی به باشگاه‌های ورزشی افزایش پیدا کند، ظهور بحران‌های بهداشتی و درمانی به شدت کاهش خواهد یافت.»

هاردی در ادامه افزود: «عدم فعالیت یک بحران جهانی است و کانادا می‌تواند در این زمینه به عنوان رهبر تغییرات قابل‌توجهی اعمال کند. اگر امروز به این موضوع نپردازیم، در آینده با مشکلات بسیار جدی مواجه خواهیم شد.»

 

منبع: Dailyhive