Monday, April 29, 2024
8.2 C
Calgary

برنامه یک میلیارد دلاری ترودو برای تهیه غذای مدارس

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بنابر اعلام نخست‌وزیر جاستین ترودو، دولت قصد دارد طی پنج سال آینده یک میلیارد دلار را برای اجرای برنامه National School Food Program اختصاص دهد.

این برنامه با هدف تهیه غذا برای بیش از 400,000 دانش‌آموز در طول سال طراحی شده است؛ به این ترتیب منابع مالی لازم برای کمک به استان‌ها، قلمروها و شرکای بومی به منظور توسعه برنامه‌های موجود، در دسترس خواهد بود.

ترودو در اینباره گفت: “برنامه National School Food Program شرایط را تغییر می‌دهد و فشار اقتصادی تا حدی از روی دوش خانواده‌ها برداشته می‌شود. آن‌ها می‌توانند برای آینده فرزندان خود سرمایه‌گذاری کنند و نسل تندرست، شاداب و پر از پتانسیل خواهیم داشت. ما می‌خواهیم تمام تلاشمان را انجام دهیم تا بهترین شروع ممکن را برای کودکان رقم بزنیم.”

این خبر در حالی اعلام می‌شود که بسیاری از کانادایی‌ها با قیمت بالای مواد غذایی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. بر اساس اعلام دولت فدرال از هر چهار کودک کانادایی یک نفر به غذای کافی دسترسی ندارد و این موضوع بر سلامت و عملکرد آن‌ها در داخل و خارج از کلاس تاثیر منفی می‌گذارد.

کانادایی‌ها به این خبر واکنش‌های متفاوت نشان داده‌اند؛ برخی اجرای آن را برای بهبود عملکرد تحصیلی کودکان مفید می‌دانند، اما دیگران به هزینه بالای مواد غذایی و تاثیر منفی آن بر خانواده‌های کانادایی اشاره کرده‌اند.

طبق برنامه‌ریزی‌ها بودجه 2024 دولت در روز سه‌شنبه 16 آوریل بر روی میز مجلس عوام قرار می‌گیرد؛ در این بودجه منابع مالی لازم برای اجرای برنامه National School Food Program و دیگر طرح‌های دولت ترودو پیشبینی شده است.

منبع: Daily Hive