Thursday, April 25, 2024
3.6 C
Calgary

کشف عمیق‌ترین ماهی جهان در جنوب ژاپن

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

برای اولین بار یک تیم از دانشمندان ژاپنی و استرالیایی موفق به کشف و فیلم‌برداری از یک ماهی در عمق بیش از هشت کیلومتری اقیانوس شدند.

بگفته پروفسور آلن جیمیسون، دانشمند ارشد این اکسپدیشن، دو حلزون ماهی در طول سفر دو ماهه تیمی متشکل از پژوهشگران دانشگاه University of Western Australia (UWA) و دانشگاه علوم دریایی توکیو در تله‌های کار گذاشته شده عمق 8022 متری آب‌های Japan Trench کشف شدند.

این حلزون ماهی از گونه Pseudoliparis belyaevi بوده و برای اولین بار در عمق بیش از 8,000 متری مشاهده شده است. اندازه این ماهی‌ها بلافاصله اندازه‌گیری شد؛ پیش از این نیز انواعی از این گونه با طول نزدیک به 11 سانتی‌متر مشاهده شده بودند.

علاوه بر این دوربین‌های ارسال از DSSV Pressure Drop به این نقطه موفق به فیلم‌برداری از یک گونه ناشناخته حلزون‌ماهی در عمیق 8,336 متری در منطقه Izu-Ogasawara Trench در جنوب ژاپن شدند.

جیمیسون در اینباره گفت: “این منطقه از آب‌های ژاپن گونه‌های آبزی فراوان، حتی در اعماق خود، داشته و مکانی خارق‌العاده محسوب می‌شود. ما متاسفانه به این موضوع که آب‌های بسیار عمیق بیشتر مساحت سیاره زمین را تشکیل داده و باید منابع آن، تاثیر فعالیت‌های ما بر آن‌ها و نحوه عملکردشان را درک کنیم، بی‌توجه هستیم.”

منبع: CBC