Saturday, April 27, 2024
6.6 C
Calgary

ممنوعیت آزمایش محصولات آرایشی و زیبایی بر روی حیوانات

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با تصویب قانونی جدید آزمایش‌ محصولات آرایشی و زیبایی بر روی حیوانات ممنوع شد. این اقدام استقبال سازمان‌های حامی حقوق حیوانات در کانادا را در پی داشته است.

دولت کانادا براساس لایحه C-47 قانون Budget Implementation Act این تغییرات را به تصویب رسانده است. طبق قانون جدید فروش محصولات آرایشی که در طول مراحل تولید بر روی حیوانات آزمایش شده‌اند یا برچسب‌های گمراه‌کننده با محتوای انجام آزمایش روی حیوانات دارند، ممنوع می‌باشد.

گروهی از حامیان حیوانات و صاحبان شرکت‌های تولیدکننده محصولات آرایشی از چند سال پیش مشغول همکاری نزدیک به دولت کانادا بودند تا قوانین قابل اجرا برای اعمال ممنوعیت انجام آزمایش محصولات آرایشی بر روی حیوانات را طراحی و معرفی کنند.

ژان-ایو دوکلوس، وزیر بهداشت کانادا، انجام آزمایش محصولات آرایشی بروی حیوانات را بی‌رحمانه و غیرضروری خواند و گفت: ” بسیار مفتخر هستیم که موفق به عملی کردن وعده خود برای ممنوعیت آزمایش محصولات آرایشی بر روی حیوانات و فروش این کالاها در کشور شدیم. حفاظت از حیوانات در شرایط کنونی و آینده وظیفه‌ ماست و بسیاری از کانادایی‌ها خواستار ‎اجرای آن شده‌اند. حال همه ما می‌توانیم مطمئن باشیم که لوازم آرایشی در کانادا به این شیوه بی‌رحمانه تولید نمی‌شوند. ما تمام اقدامات لازم برای بهبود شرایط زیست حیوانات را انجام خواهیم داد.”

مایکل برنارد، معاون مدیر انجمن Humane Society International/Canada، این اقدام کانادا را یک تغییر رفتار مثبت دانست و گفت: “این قانون نشانگر آن است اگر دولت، صنعت، بخش غیرانتفاعی و مردم با یکدیگر همکاری کنند می‌توانیم به نتایج بسیار مثبت دست پیدا کنیم.”

برنارد در بخش دیگر صحبت‌های خود گفت: “سرانجام کانادایی‌ها می‌توانند مطمئن باشند که محصولات آرایشی و بهداشتی آن‌ها بدون انجام آزمایش بر روی حیوانات و آزار آن‌ها تولید شده‌اند. این موضوع باعث می‌شود تا احساس بسیار خوشایند داشته باشیم.”

با تصویب لایحه C-47 کانادا به چهل و چهارمین کشور دنیا تبدیل شده است که قوانینی را برای پایان دادن و اعمال محدودیت انجام آزمایش محصولات آرایشی و زیبایی بر روی حیوانات وضع می‌کند.

منبع: Daily Hive