Monday, April 29, 2024
7.7 C
Calgary

ارزان‌ترین شهرهای کانادا برای زندگی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

همه ما می‌دانیم هزینه زندگی در ونکوور و تورنتو بسیار زیاد است. اما سوال اینجاست که زندگی در کدام شهرهای کانادا ارزان‌تر است؟

به تازگی Savvy New Canadians با استفاده از داده‌های Statistics Canada هزینه زندگی در شهرهای مختلف کانادا را مورد بررسی قرار داد. نتیجه این مطالعه به صورت فهرستی از ارزان‌ترین شهرهای کانادا برای زندگی منتشر شده است که در ادامه آن را بررسی می‌کنیم.

در این گزارش نرخ درآمد و هزینه در ۱۰ استان بررسی شده‌اند. در مقایسه درآمد با هزینه زندگی هر خانوار، استان‌های ارزان درآمد بیشتری به نسبت هزینه‌‌ها دارند. این بدان معنا است که ساکنین این استان‌ها می‌توانند مبلغ بیشتری را در طول ماه پس‌انداز کنند.

مقرون به صرفه‌ترین استان‌های کانادا عبارتند از:

  1. Quebec
  2. Prince Edward Island
  3. New Brunswick
  4. Nova Scotia
  5. Ontario
  6. Newfoundland and Labrador
  7. Alberta
  8. Manitoba
  9. Saskatchewan
  10. BC

شهروندان کبک به لطف کمک‌های مالی استانی هزینه‌ کمتری برای آموزش و مراقبت از کودکان می‌پردازند. کبک در رتبه نخست ارزان‌ترین استان‌های کانادا برای زندگی جای گرفته است. علاوه بر این استان‌هایی که در مجاورت دریا قرار دارند رتبه‌های بالایی جدول را به خودشان اختصاص داده‌اند.

در این گزارش از داده‌های سال ۲۰۲۳ پایگاه داده آنلاین مشترک NUMBEO استفاده شده است. بسیاری از شهرهای ارزان برای زندگی در Prairies قرار دارند و  هزینه زندگی در چند شهر انتاریو، مانند وینزر و کیچنر نیز، بسیار پایین است.

  1. Regina, Saskatchewan
  2. Quebec City, Quebec
  3. Saskatoon, Saskatchewan
  4. Winnipeg, Manitoba
  5. Red Deer, Alberta
  6. Windsor, Ontario
  7. Fredericton, New Brunswick
  8. Montreal, Quebec
  9. Edmonton, Alberta
  10. Kitchener, Ontario

افزایش تورم، رشد قیمت مواد غذایی و همچنین نرخ افزایش اجاره‌بها در سال ۲۰۲۳ باعث اهمیت معرفی شهرهای مقرون به صرفه کانادا شده است.

اما گران‌ترین شهرهای کانادا برای زندگی کدامند؟

در زیر می‌توانید گران‌ترین شهرهای کانادا برای زندگی را مشاهده کنید:

  1. Vancouver, BC
  2. Toronto, Ontario
  3. Victoria, BC
  4. Markham, Ontario
  5. Nanaimo, BC
  6. Mississauga, Ontario
  7. Calgary, Alberta
  8. Surrey, BC
  9. London, Ontario
  10. Ottawa, Ontario

شهرهای ونکوور و تورنتو صدر لیست گران‌ترین‌ها را به خودشان اختصاص داده‌اند. شهرهای گران‌قیمت دیگر مانند لندن و اتاوا نیز در انتاریو واقع شده‌اند. برای مطالعه گزارش کامل Savvy New Canadians به این لینک مراجعه کنید.

منبع: Daily hive