Monday, April 29, 2024
5.9 C
Calgary

انفجار مرگبار اتومبیل در نزدیکی گذرگاه مرزی انتاریو

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

انفجار یک اتومبیل در گذرگاه مرزی Rainbow Bridge، بین نیاگارا فالز در استان انتاریو و بوفالو در ایالت نیویورک، دو کشته بر جای گذاشت. به گفته مقامات ایالات‌متحده این حادثه تروریستی نیست.

این انفجار حدود ساعت 11:27 am روز چهارشنه رخ داد.

عصر چهارشنبه کتی هوکول، فرماندار ایالت نیویورک، اظهار داشت که تاکنون هیچ نشانه‌ای مبنی بر تروریستی بودن این انفجار پیدا نشده است. به گفته وی تحقیقات در حال انجام است.

هوکول در اینباره گفت: “متاسفانه این خودرو به طور کامل در آتش سوخته و تنها موتور آن باقی مانده است. زمان زیادی طول می‌کشد تا نیروهای فدرال علت بروز حادثه را پیدا کنند.”

در جریان این حادثه دو سرنشین اتومبیل جان خود را از دست دادند. یک مامور مرزی که در ایستگاه نزدیک خودرو حضور داشت نیز مصدوم شد. او بلافاصله با جراحات سطحی به بیمارستان منتقل شد و پس از مدتی کوتاه مرخص شد.

به گفته هوکول گذرگاه Rainbow Bridge تا پایان تحقیقات بسته خواهد ماند. مسافران می‌توانند در این مدت از دو گذرگاه Queenston-Lewiston و Whirlpool-Rapids Bridges استفاده کنند.

او همچنین اظهار داشت که برخلاف گزارش‌های دقایق نخست حادثه، فرودگاه بوفالو هیچگاه تعطیل نشده و تمام پروازهای آن در حال انجام هستند.

جگمیت سینگ، رهبر حزب NDP، در واکنش به این حادثه آن را “بسیار ناراحت‌کننده” خواند و گفت: “کانادا باید تمام منابع موجود را برای انجام تحقیقات درباره علت حادثه و حفظت امنیت مردم، به کار گیرد.”

به گفته مسئولان فرودگاه بین‌المللی بوفالو سطح امنیتی در این فرودگاه افزایش پیدا کرده است و مسافران باید انتظار بازرسی بیشتر را داشته باشند. در حال حاضر تمام پروازهای فرودگاه بوفالو طبق برنامه در حال انجام هستند.

منبع: Daily Hive