Friday, July 26, 2024
21.6 C
Calgary

سفری پنج ساعته که به کابوس 24 ساعته تبدیل شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یکی از ساکنان بریتیش‌کلمبیا از شرکت Lynx Air خواستار غرامت شده، زیرا پروازی که باید پنج ساعت زمان می‌برد برای وی به یک سفر 24 ساعته همراه با گرسنگی و استرس تبدیل شد.

آنا آلمونته که در New Westminster زندگی می‌کند قصد داشت بستگان خود در مونتریال را سورپرایز کرده و با هم از آتشسوزی روز کانادا لذت ببرند.

با اینحال این پرواز پیش از آنکه بلند شود به کابوس تبدیل شد. بگفته آلمونته شرکت هواپیمایی Lynx Air که پروازهای بسیار ارزان ارائه می‌دهد در همان ابتدا زمان حرکت او از فرودگاه بین‌المللی ونکوور را چندین نوبت به عقب انداخت تا اینکه سرانجام حدود ساعت 11:30 دقیقه از زمین بلند شدند.

همه‌ چیز تا زمانی که به آسمان فرودگاه مونتریال رسیدند خوب پیش می‌رفت، اما وضعیت جوی کار را خراب کرد.

پس از حدود دو ساعت و به دلیل بد بودن هوا پرواز مسیر خود را به سمت تورنتو تغییر داد. اما در ادامه با فرود هواپیما در این فرودگاه مخالفت شد و آن‌ها دوباره مسیر خود را تغییر دادند تا به همیلتون در آنتاریو بروند.

در ادامه پس از فرود در همیلتون از آن‌ها خواسته شد تا در صندلی‌های خود بمانند و کمربندها را باز نکنند. سپس به مسافران اعلام شد که بخاطر کافی نبود کادر امنیتی، به آن‌ها اجاره ورود به فرودگاه داده نشده است. از اینرو آن‌ها برای حدود دو ساعت یا بیشتر داخل هواپیما و روی باند ماندند.

بگفته آلمونته در این مدت سرویس بهداشتی به دلیل انجام سرویس قابل استفاده نبود. مشکل دیگر نبود غذا بود که موجب ناراحتی مسافران شد.

نبود غذا به حدی احساس می‌شد که برخی از کادر پرواز التماس می‌کردند به فرزندشان غذا یا اسنک بدهند. در ادامه به مسافران بیسکوییت داده شد که به هیچ عنوان نمی‌توان آن را غذا محسوب کرد.

پس از حدود دو ساعت و حدود 10 شب سرانجام مسافران هواپیما اجازه پیدا کردند وارد باند شوند.

بگفته آلمونته ورودی‌های فرودگاه بسته بود و مسافران تنها می‌توانستند از وندینگ ماشین غذا تهیه کنند؛ از اینرو صف طولانی مقابل آن بوجود آمد.

شرکت Lynx Air درباره این رویداد هیچگونه پاسخی به دیلی‌هایو نداده اما آن‌ها با انتشار یک توییت از آلمونه به دلیل اختلال سفر پوزش خواستند.

در این توییت آمده: “متاسفانه شرایط جوی امکان فرود ایمن در مقصد را به ما نداد. ما متوجه ناراحتی و نارضایتی ایجاد شده به دلیل اختلال هستیم، اما از آنجایی که اولویت ما همیشه ایمنی مسافران و خدمه است مجبور شدیم تصمیمی دشوار گرفته و جایگزینی ایمن برای رسیدن مسافران به مقصد پیدا کنیم.”

در ادامه یک اتوبوس شاتل برای انتقال مسافران از همیلتون به مونتریال در نظر گرفته شد، اما این اتوبوس تا ساعت 1 بامداد یکشنبه به مقصد نرسید.

بگفته آلمونته این سفر قرار بود برای تعطیلات آخرهفته انجام شود، اما نتیجه آن چیز دیگری بود.

او این تجربه را بسیار ناامیدکننده خواند و افزود گمان نمی‌کند در آینده پرواز این شرکت را رزرو کند.

او همچنین گفت: “من بخاطر این همه استرس و تحمل گرسنگی درخواست غرامت دارد، زیرا مطمئن هستم بعد از یک روز کامل روزه‌داری دیگر معده‌ام همچون سابق نخواهد بود.”

منبع: Daily Hive