Saturday, April 27, 2024
2.9 C
Calgary

تاکنون ده میلیون هکتار از اراضی کانادا در آتش سوخته است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

براساس داده‌های Canadian Interagency Forest Fire Centre آتشسوزی‌ها تا به اینجای سال موجب سوختن 10 میلیون هکتار از اراضی کانادا شده‌اند.

این درحالیست که بدترین فصل آتشسوزی در تاریخ کشور را سپری می‌کنیم و این وضعیت معمولا از ماه‌ اپریل تا سپتامبر ادامه دارد.

پیش از این بدترین رکورد مربوط به 1989 بود؛ در آن سال 7.6 میلیون هکتار از زمین‌های کشور در آتش سوخت.

مسئولان هشدار داده‌اند که در بسیاری از نواحی فصل آتشسوزی زودتر از معمول شروع شده و امسال طولانی‌تر خواهد بود. مقامات دولتی از ادامه‌دار بودن آتشسوزی‌ها خبر دادند و اظهار داشتند براساس پیشبینی‌ها در ماه جاری تا آگست شدت آتش در سرتاسر کشور بیشتر خواهد بود.

بگفته مسئولان شرایط بد کنونی به دلیل خشکسالی و دماهای بالاتر از نرمال است. آن‌ها وضعیت فعلی را بی‌سابقه ارزیابی کرده‌اند و شرایط به حدی وخیم شده که کشور برای مقابله با آن به کمک بین‌المللی نیاز پیدا کرده است.

دولت فدرال بمنظور دریافت کمک برای مقابله با آتشسوزی چندین توافقنامه با کشورهای دیگر به امضا رسانده که در جدیدترین آن‌ها تفاهمتامه‌هایی برای اشتراک منابع با پرتغال و ایالات‌متحده به امضا رسیده است.

بگفته بیل بلیر، وزیر آمادگی اضطراری کانادا، در ماه جولای خطر بروز آتشسوزی در بیشتر نواحی کانادا بسیار بالا خواهد بود، اما در ماه آگست ریسک آن در برخی نواحی کاهش پیدا می‌کند.

بلیر اطلاعاتی درباره هزینه مقابله با آتشسوزی‌ها ارائه نکرد.

او در بخش دیگر صحبتهای خود گفت: “از تمام کانادایی‌هایی که در مناطق پرخطر هستند می‌خواهم از یکدیگر مراقب کنند، توصیه‌های مقامات محلی را جدی گرفته و آماده باشند. هرچند خطر آتشسوزی در برخی نواحی بسیار جدیست اما به کانادایی‌ها اطمینان می‌دهم که ما منابع کافی برای مقابله با آن و حفاظت از شهروندان را در اختیار داریم.”

منبع: Global News