Sunday, April 28, 2024
5.2 C
Calgary

فرصت‌های شغلی بیشتر برای کانادایی‌ها در بریتانیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر به عنوان یک جوان به دنبال مسافرت و کار در کشورهای دیگر هستید، بریتانیا گزینه‌های فراوانی را برای شما فراهم کرده است.

دولت‌های کانادا و بریتانیا در تاریخ ۱۴ جولای تفاهم‌نامه‌ای را تحت عنوان Canada-UK Youth Mobility Arrangement امضا کردند.

طی این تفاهم‌نامه جوانان کانادایی و بریتانیایی بیشتری می‌توانند از فرصت‌های شغلی موجود در هر دو کشور استفاده کنند و از طرح‌های Canada’s International Experience Canada (IEC) و UK’s Youth Mobility Scheme بهره‌مند شوند.

شان فریزر، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی، طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «بریتانیا یکی از گزینه‌های محبوب جوانان کانادایی است که قصد دارند با هدف کار و سفر به کشورهای دیگر مهاجرت کنند. این موضوع برای جوانان بریتانیایی نیز صدق می‌کند.»

این تفاهم‌نامه جدید به جوانان هر دو کشور اجازه می‌دهد از مزایای برنامه پویای بین‌المللی استفاده کنند.

در این برنامه که از سال ۲۰۰۸ اجرا در حال اجرا است، سن واجدین شرایط ۵ سال افزایش یافته است. پیش از این افراد ۱۸ تا ۳۰ واجد شرایط استفاده از این مزایا بودند، اما طی این تفاهم‌نامه افراد ۱۸ سال ۳۵ سال می‌توانند برای کار در کشورهای ذکر شده اقدام کنند. علاوه بر این، مدت زمان حضور شهروندان هر دو کشور به ۲ سال افزایش پیدا کرده است.

دو طرح جدید نیز تحت عناوین کوآپ بین‌المللی و متخصصان جوان به این برنامه افزوده شده است. این دو برنامه زیرشاخه ویزای تعطیلات کاری هستند که در هر دو کشور اجازه کار آزاد را برای واجدین شرایط فراهم می‌کنند.

متقاضیان کوآپ بین‌المللی و متخصصان جوان مجوز کار برای کارفرمای کانادایی را دریافت می‌کنند. این ویزا به شما اجازه می‌دهد در رشته تحصیلی و یا شغلی خود تجربیات حرفه‌ای کسب کنید.

به گفته دولت کانادا این طرح در سال ۲۰۲۴ و در هر دو کشور اجرا خواهد شد.

 

 

منبع: Dailyhive