Saturday, April 27, 2024
2.9 C
Calgary

70 هزار دلار جریمه برای شهروندان ونکوور بخاطر آبیاری غیراصولی فضای سبز

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

تابستان امسال در ونکوور گرم‌تر از هر زمان دیگر بوده و از شهرداری شهر نیز با کسانی که به مقررات و محدودیت‌های مصرف آب بی‌توجه هستند، جدی‌تر برخورد می‌کند. تا اوایل جولای بیش از ‌70,000 دلار جریمه برای این دسته از شهروندان صادر شده و هنوز زمان زیادی تا پایان تابستان باقی مانده است.

در شهر ونکوور محدودیت‌های آبیاری از تاریخ 1 می تا 15 اکتبر اجرا می‌شوند. براساس مرحله نخست مقررات محوطه‌های فضای سبز مسکونی باید در بازه‌های زمانی مشخص آبیاری شوند و چنانچه شهروندان به این محدودیت‌ توجه نکنند جریمه خواهند شد.

بگفته آندریا بکر، عضو شورای شهر و مدیر Waterworks Design، تا تاریخ 9 جولای حدود 400 هشدار مصرف آب و بیش از 287 جریمه برای شهروندان صادر شده است. هرکدام از این جریمه‌ها 250 دلار بوده و به این ترتیب شهروندان در مجموع 71,750 دلار جریمه شده‌اند.

سال گذشته و تا همین تاریخ شهرداری 220 جریمه صادر کرده بود. تعداد هشدارها نیز از 125 مورد در 2022 به 195 مورد در 2023 افزایش پیدا کرده است.

بکر در اینباره گفت: “این افزایش و سختگیری بیشتر به دلیل شرایط آب‌وهوایی متفاوت امسال در مقایسه با 2022 رخ داده است. پارسال ماه‌های می، جون و جولای خنک‌تر و مرطوب‌تر بودند، در نتیجه شهروندان خیلی‌ دیرتر آبیاری فضای سبز را شروع کردند. امسال اما گرمای تابستان از ماه می شروع شده و همین موضوع مصرف آب را نیز بسیار بالاتر برده است.”

طی ماه جاری دمای هوا در سراسر استان بسیار بالا رفته و رکوردهای آتشسوزی نیز شکسته شدند. از اینرو در هفته اخیر مسئولان Regional District of Metro Vancouver از شهروندان خواستند تا در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

جورج وی.هاروی، عضو Metro Vancouver Board of Directors، گفت: “ما دماهای بسیار بالا را از ابتدای ماه جولای تجربه کردیم که پس از چند ماه خشک در منطقه از راه رسیده‌اند. بسیاری از نواحی بریتیش‌کلمبیا درگیر خشکسالی هستند. با توجه به اینکه هوای گرم‌تر و خشک‌تر را پیش رو داریم باید مراقبت مصرف آب باشیم تا منابع موجود تا زمان بازگشت بارندگی‌ها تمام نشوند.”

شهرداری ونکوور ابزاری ویژه دارد که با استفاده از آن می‌توان زمان آبیاری فضای سبز را تعیین کرد.

آبیاری فضاهای سبز مسکونی در آدرس‌های دارای رقم زوج روزهای شنبه و در آدرس‌های دارای رقم فرد در روزهای یکشنبه انجام می‌شود. آبیاری اتوماتیک از ساعت 5 تا 7 صبح و آبیاری دستی از ساعت 6 تا 9 صبح مجاز است.

شما می‌توانید تخلفات مربوط به مصرف آب را از طریق Van 311 گزارش دهید.

منبع: Daily Hive