Sunday, April 28, 2024
7.2 C
Calgary

برنامه جدید اعطای اقامت دائم به نیروی کار خارجی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به لطف سیستم Express Entry آن دسته از مهاجران که در زمینه‌های کاری خاص تخصص دارند حال می‌توانند اقامت دائم کانادا را راحت‌تر دریافت کنند.

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که در ماه می دولت فدرال اعلام کرد با هدف پاسخ به نیاز بازار به نیروی کار و رفع این کبود تغییراتی را در نحوه گزینش انتخابی Express Entry ایجاد می‌کند.

وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی، طی اطلاعیه‌ای که هفته جاری منتشر شد از بازگشایی اولین دوره گزینش انتخابی سیستم برای صنایع تجاری خبر داد.

طی این دوره بر متقاضیانی که در حوزه‌های تجاری ازجمله نجاری، لوله‌کشی و جوشکاری تخصص دارند، تمرکز شده است.

میلر در اطلاعیه‌ای گفت: “پاسخ به نیاز صنایع کشور به نیروی کار حرفه‌ای بسیار مهم و حیاتی بوده و بخشی از راه‌حل کمک به بخش ساخت‌وساز بمنظور پیدا کردن نیروهای کار موردنیاز است. در این دور از گزینش انتخابی به ضرورت جذب نیروهای تجاری حرفه‌ای توجه شده و تلاش می‌شود تعداد بیشتری از این استعدادها را وارد کانادا کنیم.”

ازجمله دیگر برنامه‌های گزینش انتخابی Express Entry که طی سال جاری توسط دولت فدرال دنبال می‌شوند می‌توان به جذب مهاجران مسلط به زبان فرانسه، متخصصان مراقبت‌های بهداشتی، دانشمندان، نیروی کار حوزه تکنولوژی، مهندسی و مشاغل ریاضی (STEM)، فعالین حوزه حمل‎‌ونقل، نیروی کار بخش کشاورزی اشاره کرد.

برای آنکه در این دوره واجد شرایط باشید باید حداقل شش ماه تجربه کاری تمام‌وقت و بدون وقفه در شغل مدنظر داشته یا همین زمان را بصورت پاره‌وقت و در بازه‌ای سه ساله در تخصص مربوطه به کار مشغول بوده باشید.

این دوره به جذب ده شغل تجاری مشخص اختصاص یافته که دولت فدرال توضیحات کامل درباره آن‌ها را در اینجا ارائه کرده است.

منبع: Daily Hive