Saturday, April 27, 2024
1.8 C
Calgary

پایان اعتصاب کارگران در بندرهای بریتیش‌کلمبیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پس از بیش از یک ماه اختلال در اقتصاد کانادا، مخصوصا در نواحی غربی کشور، سرانجام کارگران عضو اتحادیه‌ها که در بنادر بریتیش‌کلمبیا شاغل هستند یک قرارداد کاری جدید امضا کردند.

اتحادیه The International Longshore and Warehouse Union Canada عصر جمعه اعلام کرد که 74.66 درصد از اعضایش یک قرارداد جدید با BC Maritime Employers Association به امضا رسانده‌اند.

در تاریخ 1 جولای بیش از 7,400 نفر از اعضای این اتحادیه در تاسیسات بندری نواحی Metro Vancouver و Prince Rupert دست از کار کشیدند. حدود دو هفته پیش خبرهای امیدوارکننده از پایان اعتصاب به گوش رسید اما چند ساعت بعد و در تاریخ 19 جولای اعضای اتحادیه دوباره دست به اعتصاب زدند. همچنین در تاریخ 28 جولای یک توافق میانی توسط اعضای اتحادیه رد شد.

از هفته‌های پیش بیزینس‌ها و دولت‌ها خواستار آن شدند که این اتحادیه به اعتصاب پایان دهد.

این اعتصاب گسترده موجب اختلال در زنجیره تامین و فروش کالاها در سراسر کشور شد و فروشگاه‌ها، کارخانه‌ها، بخش کشاورزی، تولیدکنندگان اتومبیل، سازندگان مواد اولیه و بخش‌های انرژی تحت تاثیر آن قرار گرفته‌اند. حدود 25 درصد واردات و صادرات کانادا از بندرهای بریتیش‌کلمبیا، مخصوصا بندر ونکوور، انجام می‌شود.

بنابر براورد Greater Vancouver Board of Trade اعتصاب اخیر خسارت تجاری 10.7 میلیارد دلاری به بار آورد.

بریجیت اندرسون، رئیس و مدیرعامل GVBO، در اینباره گفت: “با پایان اعتصاب بیزینس‌های Greater Vancouver و سرتاسر کشور نفسی آسوده می‌کشند زیرا بندرها و زنجیره‌های تامین دوباره به حالت نرمال بازگشتند. هرچند ما از این خبر استقبال می‌کنیم اما همانطور که از روزهای نخست گفتیم تاثیر این اعتصاب بر اقتصاد ما بسیار چشمگیر بوده است.”

بگفته او دولت فدرال باید گزینه‌های موجود برای برخورد به اختلالات وارد شده از طرف نیروی کار که بر اقتصاد ملی و زنجیره‌های تامین تاثیر می‌گذارد را افزایش دهد. بنابر اعلام GVBOT اعتصاب گسترده اعتبار بین‌المللی کانادا بعنوان یک شریک تجاری قابل اعتماد را خدشه‌دار کرده است.

مسئولان Vancouver Fraser Port Authority اظهار داشتند که پس از پایان اعتصاب شش کشتی حامل کانتینر در اسکله، دو کشتی در لنگرگاه و دو کشتی در انتظار ورود به آب‌های بندر هستند. پیش از پایان اعتصاب ظرفیت لنگرگاهی Vancouver Harbour، English Bay و Indian Arm تنها 37 درصد و ظرفیت Southern Gulf تنها 60 درصد بود.

در طول این اعتصاب فعالیت کشتی‌های کروز در ترمینال Canada Place در مرکز شهر ونکوور تحت تاثیر قرار نگرفت.

منبع: Daily Hive