Saturday, April 27, 2024
14.2 C
Calgary

بهترین مسیرهای پیاده‌روی ساحلی در نزدیکی کلانشهرهای کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

امواج دلنشین، مناظر تماشایی، هوای تازه و خنک و چشم‌انداز طلوع و غروب خورشید سواحل را به مکانی عالی برای لذت بردن از زیبایی‌های طبیعی و پیاده‌روی تبدیل می‌کنند.

قدم زدن در هنگام غروب خورشید برنامه‌های روزانه کسانیست که در سواحل زندگی می‌کنند اما اگر ساکن شهرهای بزرگ هستید احتمالا همیشه فرصت این کار را پیدا نخواهید کرد. پیاده‌روی در ساحل برای کسب آرامش و دور شدن از شلوغی و همچنین یک پیک‌نیک جذاب تابستانی کاملا ایده‌آل است.

در ادامه برخی از بهترین مسیرهای پیاده‌روی ساحلی در سراسر کانادا معرفی شده‌اند که می‌توان در کمتر از یک ساعت رانندگی از کلانشهرها یا استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی خود را به آن‌ها رساند.

West Dyke Trail, Richmond, Vancouver Area

این مسیر شش کیلومتری و بدون پستی و بلندی برای یک پیاده‌روی ساحلی کاملا ایده‌آل است. West Dyke Trail از Garry Point در جنوب شروع و به Terra Nova Rural Park در شمال ختم می‌شود. در این پیاده‌روی زیبایی‌های طبیعی بسیار را شاهد بوده از کنار زمین‌های باتلاقی و سرسبز Sturgeon Bank در تنگه جورجیا عبور خواهید کرد. همچنین در طول مسیر North Shore Mountains قابل مشاهده بوده و می‌توان قله‌های Gulf Islands در دوردست‌ها را نیز دید.

در هر دو سمت مسیر پیاده‌روی پارکینگ خودرو وجود دارد. همچنین اگر از مرکز شهر ونکوور حرکت می‌کنید می‌توان با استفاده از Canada Line خود را به ایستگاه Richmond-Brighouse رسانده و از آنجا با یک اتوبوس به هرکدام از دو پارک بروید. برای رسیدن به Terra Nova Rural Park باید سوار اتوبوس 401 شده و در تقاطع جاده شماره 1 و بزرگراه Westminster پیاده شوید. برای رسیدن به Garry Point Park هم باید سوار اتوبوس‌های 401، 402، 406 یا 407 شوید.

امکان گردش با سگ‌هایی که قلاده دارند در این مسیر وجود دارد. چنانچه پیاده‌روی را از Terra Nova Rural Park شروع می‌کنید می‌توان در نهایت سفر را در یکی از سواحل Garry Point Park پایان داده یا تا دهکده تاریخی Steveston رفته و در Britannia Shipyards National Historic Site قدم بزنید. این پارکینگ تاریخی قایق‌ها برخی از قدیمی‌ترین ساختمان‌ها را در اطراف خود و ساحل رودخانه فریزر جای داده است.

Bowmont Park Pathway, Calgary Area

برای کسب آرامش باید به Bowmont Natural Environment Park و Dale Hodges Park در حاشیه شهر کلگری بروید. نوار ساحلی رودخانه Bow River بهترین مکان برای پیاده‌روی و قدم زدن بوده و بخش جنوبی آن مملو از گل‌های وحشی و رنگارنگ و چمنزار بوده و می‌توانید از منظره کوهستان راکی و یک آبشار تماشایی نهایت لذت را برد.

اگر خودروی شخصی دارید می‌توانید آن را در پارکینگ شرقی در 52 Street NW درست در خارج از Home Road NW پارک کنید. بعلاوه می‌توان از مرکز شهر کلگری و با اتوبوس شماره 1 خود را به 52 Street NW رسانده و پیاده‌روی را شروع کنید.

با خارج شدن از مسیر ساحلی در محدوده زمین‌های باتلاقی Dale Hodges Park وارد دره Waterfall Valley خواهید شد. در اینجا یک آبشار زیبا و سه متری انتظار شما را می‌کشد که دیدن آن خالی از لطف نیست. اگر به دنبال ماجراجویی بیشتر هستید می‌توانید تورهای جذاب Fit Frog Adventures را رزرو کرده و از حضور راهنماهای حرفه‌ای در طول سفر استفاده کنید.

Miles Canyon Loop, Whitehorse Area

بدون شک Yukon River، سومین رودخانه طولانی آمریکای شمالی، برخی از بهترین سواحل را با مناظر تماشایی در خود جای داده است. مسیر پانزده کیلومتری Miles Canyon Loop شما را به دل این زیبایی‌ها می‌برد، اما اگر مسیری کوتاه‌تر می‌خواهید باید به بخشی از آن که در کنار ساحل قرار دارد بروید. در این سفر نباید فرصت عکاسی در پل معلق 25 متری روی رودخانه را از دست دهید.

رانندگان برای دسترسی به مسیر باید وارد بزرگراه آلاسکا شده و در Mikes Canyon Road از آن خارج شوند؛ همچنین یک مسیر دسترسی دیگر در خارج از Robert Service Way نیز برای دسترسی وجود دارد. اگر وسیله نقلیه شخصی نداشته و از Whitehorse حرکت می‌کنید باید Millennium Trail را تا fish ladder طی کرده و از آنجا ساحل رودخانه را تا رسیدن به دره پیش بگیرید.

در فصل تابستان Yukon Conservation Society برنامه‌های پیاده‌روی علمی را برای ارائه اطلاعات درباره گیاهان، حیوانات، مناظر طبیعی منطقه و همچنین تاریخچه بومیان ساکن در منطقه و کمپ ماهی‌گیری آن‌ها و تاریخ جست‌وجوگران طلا برگزار می‌کند. امکان به گردش بردن سگ‌ها در این مسیر وجود دارد. فراموش نکنید که این منطقه زیستگاه خرس‌ بوده و همراه داشتن اسپری خرس یک ضرورت است.

Seine River Greenway South Trail, Winnipeg Area

این مسیر دو کیلومتری زیبا و پوشیده از درخت برای یک برنامه تابستانی عالی در طول رودخانه Seine River کاملا ایده‌آل است. شما در طول سفر امکان تماشای گوزن‌ها، لاک‌پشت‌ها و The Hand، یک مجسمه بزرگ سدر بخش جنوبی مسیر را، خواهید داشت.

رانندگان می‌توانند خودروی خود را در Southglen Shopping Centre در فاصله تنها چند دقیقه‌ای از مسیر پارک کنند. برای دسترسی با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی نیز باید در مرکز شهر وینیپگ سوار اتوبوس شماره 55 به مقصد Eastbound Compark شده و در ایستگاه St. Anne پیاده شوید.

هم‌اکنون بخش 180 Creek Bend Road مسیر به دلیل انجام عملیات بازسازی بسته است، اما با پایان عملیات می‌توان سفری آسان‌تر و بهتر از Royalwood Bridge به Perimeter Highway داشته باشید. امکان پیاده‌روی با سگ‌ها، در صورتی که قلاده آن‌ها را بسته باشید، وجود دارد. همچنین نیمکت‌های بسیار برای خوردن اسنک و استراحت در طول مسیر وجود دارد.

Rouge Marsh Trail. Toronto Area

این مسیر حیرت‌انگیز در فاصله بسیار کوتاه از شهر تورنتو قرار دارد. Rorge Marsh Trail بخشی از شبکه 360 کیلومتری Great Lakes Waterfront Trail بوده که در اطراف دریاچه آنتاریو واقع شده و از میان بخش‌هایی از اولین پارک ملی شهری کانادا می‌‎گذرد. پارک ملی شهری Rouge منزلگاه 1,700 گونه گیاهی، قارچ خوراکی و حیواناتی ازجمله گوزن، کایوت، اپوسوم، سگ‌های آبی، جوجه‌تیغی و حتی خرس سیاه است. این بخش از مسیر از ایستگاه Rouge Hill GO شروع شده و پس از دو کیلومتر مسیر ساحلی به Rouge Beach می‌رسد. در انتهای مسیر می‌توان به شنا و آفتاب گرفتن در ساحل شنی پرداخت.

فضای پارک خودرو در اطراف این مسیر اندک بوده و بهتر است با وسایل حمل‌ونقل عمومی خود را به آن برسانید. اگر قصد سفر با قطار Lakeshore East GO را دارید باید در ایستگاه Rouge Hill پیاده شده و وارد مسیر شده یا با پیاده‌روی به سمت شمال‌شرق و سواحل Chesterton پیاده‌روی را شروع کنید.

امکان به گردش بردن سگ‌ها در این مسیر وجود دارد اما باید حتما قلاده آن‌ها را بسته و از حیوانات وحشی فاصله بگیرید. توجه داشته باشید که در اطراف مسیر فروشگاهی برای خرید وجود ندارد و باید اسنک و خوراکی‌ها را از قبل تهیه کنید. همچنین اگر زمان اضافی داشتید حتما از روی پل عابر به سمت شمال‌شرق رفته و برخی از زیباترین مناظر رودخانه Rouge را از آنجا تماشا کنید.

Parc-nature du Cap-Saint-Jacques, Montreal Area

منطقه Parc-nature du Cap-Saint-Jacques در بخش غربی جزیره و میان Lac des Deux Montagnes و Riviere des Prairies واقع شده و مکانی عالی برای ماجراجویی محسوب می‌شود. برای داشتن یک پیاده‌روی ساحلی عالی به مسیر Red Trail در حاشیه رودخانه بروید. این مسیر پیاده‌روی از ایستگاه پذیرش شروع شده و پس از 2.5 کیلومتر به مزرعه اکولوژیک می‌رسد. در این مزرعه می‌توان از بزها، گاوها و اسب‌ها بازدید کرده و محصولات کشاورزی و لبنی تازه خرید.

رانندگان باید برای پارک خودرو خود به محوطه P1 در نزدیکی Red Trail بروند. اگر از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنید باید از مرکز شهر مونتریال با مترو به ایستگاه Cote-Vertu رفته و از آنجا بهترین مسیر اتوبوس آن روز به پارک را سوار شوید. اگر روز شنبه به پیاده می‌روید ممکن است بتوانید یک صندلی در اتوبوس شاتل رایگان که از ایستگاه Berri-UQAM حرکت می‌کند، پیدا کنید.

این پارک یک ساحل شنی تماشایی داشته که برای شنای تابستانی در دریاچه کاملا ایده‌آل است. این ساحل در بخش دیگر پارک واقع شده و برای دسترسی به آن باید از مسیر خارج شوید. افراد بالای پنج سال برای ورود به این ساحل باید هزینه پرداخت کنند. پیاده‌روی با سگ‌هایی که قلاده دارند در Red Trail آزاد بوده، اما نمی‌توانید آن‌ها را به ساحل شنی ببرید.

South Riverfront Trail, Fredericton Area

Traverse Fredericton یکی از زیباترین مسیرهای ساحلی بوده که از طریق مسیر South Riverfront Trail قابل دسترس است. این مسیر 3.6 کیلومتر در امتداد رودخانه Saint John از هتل دلتا تا Salamanca Trail کشیده شده و از چندین نقطه مشهور ازجمله Government House، Historic Garrison District و گالری هنری Beaverbrook عبور می‌کند.

امکان پارک خودرو در محوطه هتل دلتا، مرکز Vectoria Health Centre، خیابان Carleton در نزدیکی کتابخانه، پارک Morrell در Waterloo Row در نزدیکی زمین بازی و در حاشیه خیابان کویین وجود دارد. برای استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی نیز باید به مرکز خرید Kings Place در خیابان کینگ که تنها دو بلوک با مسیر فاصله دارد، بروید.

اگر قصد نوشیدن دارید و همراه با سگ خود به پیاده‌روی آمده‌اید به بخش جنوبی مسیر در آن سوی پل Bill Thorpe رفته و از شرکت آبجوسازی محلی Picaroons دیدن کنید. در این شرکت یک محوطه بازی محصور برای سگ‌ها وجود دارد.

Seawall Walkway, Sir Sandford Fleming Park, Halifax Area

نسیم خنک دریای آتلانتیک، مناظر تماشایی و سواحل بی‌انتها Seawall Walkway را به یک مسیر پیاده‌روی حیرت‌انگیز در نزدیکی هالیفاکس تبدیل کرده‌اند. این مسیر 2.1 کیلومتری در سال 1908 توسط Sir Sandford Fkeming، پدر ساعت استاندارد جهانی و طراح اولین تمبر کانادا، به شهر اهدا شد.

در Sir Sandford Fleming Park هیچ پارکینگی برای خودرو وجود ندارد. اگر قصد دارید از مرکز شهر هالیفاکس سوار وسایل حمل‌ونقل عمومی شوید باید سریع‌تری مسیر دسترسی به پارک در آن روز را پیدا کنید. توجه داشته باشید که نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس در Purcells Cove Road در خیابان Colindale قرار داشته که هشت دقیقه پیاده‌روی تا پارک فاصله دارد.

در Sir Sandford Fleming Park یک ساحل شنی برای شنا و سازه تاریخی Dingle Tower که توسط فلمنگ برای بزرگداشت 150 سالگی دولت نوااسکوشا ساخته شده را خواهید یافت. همچنین همانند بیشتر پارک‌های عمومی پیاده‌روی با سگ‌هایی که قلاده دارند آزاد است.

منبع: CBC