Friday, May 10, 2024
20.3 C
Calgary

پیشبینی هواشناسی کانادا برای فصل زمستان

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پیشبینی هواشناسی کانادا برای فصل زمستان که توسط Farmers’ Almanac انجام شده از سرما و بارش برف خبر می‌دهد.

پس از زمستان سال گذشته که الگوهای آب‌وهوایی متفاوت وارد کشور شدند حال Almanac از بازگشت سرما و بارش‌ها به کانادا می‌گوید. به این ترتیب تا شروع فصل اسکی، اسکیت روی یخ و دیگر تفریحات زمستانی زمان زیادی باقی نمانده است.

فصل زمستان بصورت رسمی از چهارشنبه 21 دسامبر شروع می‌شود، اما براساس پیشبینی‌ها از تاریخ 1 دسامبر باید منتظر کاهش دما در نواحی وسیعی از کشور باشیم. این افت دما بیشتر بخش‌های آلبرتا، ساسکاچوان، مانیتوبا و نواحی غربی آنتاریو را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

شهروندان Newfoundland and Labrador نیز کاهش دما را تجربه می‌کنند اما این میزان به اندازه نواحی مرکزی کشور نخواهد بود. در این بین بریتیش‌کلمبیا دماهای منفی را نخواهد ندیده و تنها استان کشور خواهد بود که دماهای نزدیک نرمال را در زمستان دارد.

در سال جاری احتمال وقوع کریسمس برفی نیز در بخش‌هایی از کشور وجود دارد.

بگفته Almanac برخی از نواحی کشور در اطراف Great Lakes در این تاریخ بارش‌های بیش از نرمال برف را خواهند داشت.

در ماه مارچ نیز نواحی جنوبی آنتاریو، کبک و آتلانتیک کانادا ممکن است یک Easter Sunday همراه با طوفان برفی را تجربه کنند. احتمال بارش برف در مناطق غربی کانادا هم وجود دارد.

در هفته نخست ماه فوریه در دشت‌های مرکزی انتظار بارش سنگین برف داریم.

در زمستان امسال در هر دو سمت کشور و نواحی ساحلی بارش‌های مناسب داریم. انتظار می‌رود در بریتیش‌کلمبیا بارش برف و باران بالا باشد و دمای هوا در نزدیکی انجماد باقی بماند.

در کبک و دشت‌های مرکزی هم طوفان‌های ساحلی را در دومین هفته فوریه خواهیم داشت که پس از آن ورود یک موج هوای سرد پیشبنی می‌شود.

بنابر این گزارش کانادایی‌ها باید منتظر یک پاییز و زمستان سرد باشند.

منبع: Daily Hive