Saturday, April 27, 2024
2.4 C
Calgary

همه چیز در مورد جریمه‌ پارکینگ‌های خصوصی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

همگی ما تجربه برگ‌های جریمه روی شیشه خودروها را در پارکینگ‌ها داشته‌ایم. این جریمه‌ها در ونکوور نیز رایج هستند، اما زمانی که یک گوینده رادیو ۴ دقیقه پس از پرداخت هزینه پارکینگ در EasyPark جریمه شد، این موضوع اهمیت ویژه‌ای پیدا کرد.

پس از این واقعه افراد دیگری نیز تجربه مشابه خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند. EasyPark در این مورد گفت: «گاهی اوقات فاصله زمانی میان پرداخت هزینه پارکینگ و نظارت دستگاه‌های جریمه مشکلاتی را ایجاد می‌کند. اما افراد می‌توانند به صورت آنلاین این مشکل را گزارش دهند و اعتراض کنند.»

خبرهایی نیز در خصوص دریافت جریمه از پارکینگ‌های خصوصی شنیده می‌شود. در حالی که بسیاری از جریمه‌شدگان قصد پرداخت جریمه خود را ندارند، سوال مطرح شده این است که این جریمه‌ها تا چه اندازه جدی هستند؟

به گفته Eva Wong، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت فناوری مالی Borowell، جریمه پارکینگ‌های خصوصی در امتیاز اعتبارات مالی افراد محاسبه نمی‌شود. در صورتیکه تجربه متفاوتی دارید می‌توانید اعتراض خود را به صورت رسمی به ثبت رسانید.

به گفته Wong، وام‌های دریافتی مواردی هستند که در امتیاز اعتبارات مالی افراد محاسبه می‌شوند. به عنوان مثال، وام خودرو، وام دانشجویی، وام مسکن و کارت‌های اعتباری موارد تأثیرگذار در این محاسبات هستند. به تازگی قبض تلفن نیز به این موارد اضافه شده است.

مشاور روابط رسانه‌ای شرکت بیمه، Lindsay Wilkins، در این مورد گفت: «بر اساس قانون آزادی اطلاعات و حفاظت از حریم خصوصی و توافق میان شرکت‌های خصوصی پارکینگ‌ها و شهرداری‌ها اطلاعات شخصی رانندگان در اختیار این شرکت‌ها قرار می‌گیرد.»

تابلوهایی که در پارکینگ‌های خصوصی نصب شده‌اند به رانندگان اطلاع می‌دهند اطلاعات این افراد به منظور پرداخت هزینه پارکینگ ارائه می‌شود. به گقته Wilkins، هر پلاک خودرو دارای یک نام و آدرس خاص است.

Kyle Lee، وکیل دادگستری در ونکوور، در مورد جریمه‌های جانبی می‌گوید: «خودروهایی که هزینه پارکینگ خود را نپردازند و جریمه شوند، در صورت عدم پرداخت جریمه، خودروی آنها بکسل شده و به پارکینگ دیگری انتقال پیدا می‌کند. همچنین ممکن است راننده خوردو به سرقت نیز متهم شود.

این وکیل دادگستری پیشنهاد می‌کند در صورت عدم همخوانی جریمه و ساعت دقیق استفاده از پارکینگ، یک گزارش کامل همراه با اعتراض و برگه پرداخت هزینه تهیه شود.

جریمه‌هایی که از پارکینگ‌های خصوصی دریافت می‌کنید با جریمه‌های شهرداری تفاوت‌های فراوانی دارند. به طور کلی، جریمه‌های شهرداری به لحاظ قانونی قابلیت اجرایی بیشتری دارند. جریمه‌های پرداخت نشده در یک مرکز جمع‌آوری می‌شوند و در نهایت ۵۰ درصد جریمه همراه با ۲۵ دلار به مبلغ جریمه افزود می‌شود.

به گفته Wong، شرکت‌ او پس از بررسی پایگاه داده‌ای که در آن اطلاعات بیش از ۲.۵ میلیون نفر از شهرهای ونکوور و تورنتو وجود دارد، دریافته است که جریمه‌های شهرداری به طور معمول بیش از ۱۰۰ دلار هستند و همین موضوع ممکن است باعث کم اهمیت شدن جریمه پارکینگ‌های خصوصی شود.

در نتیجه جریمه پارکینگ خصوصی تأثیری بر اعتبارات مالی شما ندارد اما بدون شک برای پارک خودروی خود در پارکینگ قبلی دچار مشکل خواهید شد.

 

 

منبع: Dailyhive