Saturday, April 27, 2024
2.9 C
Calgary

افزایش استعفا و تغییر شغل در برخی شهرهای کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

افزایش استعفا و ترک شغل از طرف کارکنان باعث شده تا برخی آن را “استعفای بزرگ” بنامند.

بگفته وبسایت کاریابی Indeed این رفتار “job hopping” نام دارد که به معنای “اشتغال در چندین شغل طی یک بازه زمانی کوتاه” است.

بگفته این وبسایت تغییر مداوم شغل که زمانی برای رزومه مضر تصور می‌شد این روزها افزایش پیدا کرده است.

مطالعه اخیر resume.io به بررسی این رفتار در شهرهای مختلف کانادا پرداخته و آن‌ها را از این نظر دسته‌بندی کرده است. برای انجام این کار پژوهشگران از داده‌های وبسایت LinkedIn استفاده کرده‌ و تمام کاربران کنونی وبسایت که سابقه شغلی کمتر از یکسال یا بیشتر از ده سال (وفادار به شرکت) داشته‌اند را، شناسایی کردند.

این داده‌های نشان می‍دهند که شهر ونکوور بیشترین تعداد کارکنان را دارد که کمتر از یک سال در شغل خود باقی مانده‌اند (20.5 درصد).

براساس اعلام Vancouver Economic Commission، صنعت فیلم‌سازی یک حوزه کاری مهم است که به کارمندان کوتاه‌مدت علاقه دارد. به همین دلیل گسترش این صنعت در شهر می‌تواند علت این جهش باشد.

در مقابل وفادارترین کارمندان به شهر اتاوا تعلق دارند و 27.22 درصد از نیروی کار آن بیش از ده سال سابقه کار در شرکت خود داشتند.

در این گزارش آمده: “بررسی‌ها نشان می‌دهد که بخش بهداشت و آموزش بزرگترین کارفرماهای شهر هستند و مشاغل مدیریتی و دولتی نیز پس از آن قرار می‌گیرند.”

البته این بدان معنا نیست که تغییر شغل در اتاوا رایج نیست. پایتخت کانادا هرچند کارمندان وفادار بسیاری دارد اما سومین شهر کانادا از نظر تغییر شغل به شمار می‌رود (17.22 درصد). در این لیست مونتریال دومین شهر کانادا است (17.78 درصد).

در این لیست کلگری در رتبه چهارم قرار دارد (16.80 درصد) و پس از آن شهر لندن در آنتاریو (15.71 درصد)، کیچنر (15.69 درصد)، ویندزور (15.52 درصد) و تورنتو (15.29 درصد) جای می‌گیرند.

شهرهای هالیفاکس (14.86 درصد) و کلوونا (14.29 درصد) نیز در رتبه‌های نهم و دهم هستند.

در میان شهرهای دارای وفادارترین نیروی کار، پس از اتاوا شهر کاناتا در آنتاریو (26.19 درصد)، رجینا (24.14 درصد)، کلگری (23.6 درصد)، ادمونتون (23.33 درصد)، اشاوا (22.73 درصد)، همیلتون (22.54 درصد) و ساسکاتون (22.22 درصد) قرار دارند.

در رتبه‌های نهم و دهم نیز شهرهای وینیپگ (22.11 درصد) و باری (21.74 درصد) جای گرفته‌اند.

منبع: Daily Hive