Saturday, April 27, 2024
2.9 C
Calgary

باکس شیشه‌ای حاوی ۳ میلیون دلار پول نقد در ونکوور

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

زمانی که ۳ میلیون دلار در دیواره شیشه‌ای ایستگاه اتوبوس قرار داده بودند تا میزان استقامت شیشه‌های نشکن را به نمایش بگذارند، به یاد می‌آورید؟

این اتفاق پیش از حرکت سخاوتمندانه MR. Beast یوتیوبر انجام شده بود. در واقع دو دهه پیش، یکی از فروشندگان محلی این مبلغ را داخل باکس شیشه‌ای گذشته بود تا محصولات Scotchshield را آزمایش و تبلیغ کند.

در حال حاضر، استفاده از شیوه‌های تبلیغاتی این چنینی که باعث خرابکاری و اختلال در امنیت عمومی می‌شود با چالش‌های فراوانی مواجه می‌شود؛ مثل شکسته شدن شیشه‌های ماشین فروش خودکار با برند جدید SkyTrain برای دزدی چند تکه سوشی!

در سال ۲۰۰۵، یک ویدیو از فردی پخش شد که سعی داشت باکس شیشه‌ای حاوی ۳ میلیون دلار را واقع در تقاطع‌ خیابان‌های Broughton و West Pender بشکند.

در حالی که حجم پول داخل این باکس شیشه‌ای ما را متقاعد کرده بود که واقعا ۳ میلیون دلار در آن قرار داده شده، بعدها مشخص شد تنها ۵۰۰ دلار اسکناس واقعی و مابقی جعلی بودند. البته اسکناس‌های واقعی بالای اسکناس‌های جعلی ریخته شده بود.

برای آزمایش کردن میزان مقاومت این شیشه‌های نشکن از مردم دعوت شد با هر روشی که می‌توانند برای شکستن آن اقدام کنند. جالب اینکه ۱۰۰ نفر با روش‌های نه چندان نوآورانه تمام تلاش خود را کردند، اما کسی موفق به شکستن آن نشد. برای حفظ امنیت منطقه نیز یک نگهبان تمام وقت در مکان حضور داشت.

در نهایت نگهبان این باکس شیشه‌ای یک روز متوجه ضعیف شدن قاب فلزی آن شد.

سود حاصل شده از این تبلیغ ۱ میلیون دلار و هزینه نصب باکس و چراغ برای روشنایی در شب ۶۰۰۰ دلار بود.

Rethink Communications، بازاریاب این پروژه، اعلام کرد شرکت Scotchshield سه ماه متوالی در حال پاسخگویی به تماس‌های خریداران بود. این شرکت بازاریابی که هم اکنون در رسانه‌های اجتماعی فعال است، در آن زمان از روش‌های خلاقانه‌ای برای تبلیغات استفاده می‌کرد.

این نوع شیشه‌های نشکن برای افزایش ایمنی ویترین‌های مغازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ایلان ماسک نیز از چنین روشی برای نمایش مقاومت شیشه‌های تسلا Cybertruck استفاده کرد. ماسک در یک نمایش زنده شیشه این خودرو را با توپ فلزی آزمایش کرد که البته با اولین ضربه شکسته شد.

دولت بریتیش کلمبیا در پاییز ۲۰۲۳ برای حمایت مالی از کسب‌وکارهای کوچک در برابر خسارت‌های ناشی از خرابکاری و افزایش امنیت آنها، بودجه ۱۰.۵ میلیون دلاری اختصاص می‌دهد. این برنامه که تحت عنوان Securing Small Business Rebate Program معرفی شده تا سقف ۱۰۰۰ دلار خسارت‌های وارد شده به کسب‌وکارهای کوچک را که شامل شکستن شیشه‌ نیز می‌شود، جبران خواهد کرد.

 

منبع: Dailyhive