Friday, April 26, 2024
5.2 C
Calgary

راهنمای پیدا کردن و رزرو ارزان‌ترین پروازها

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اخیرا Google Flights راهنمایی جامع منتشر کرده تا کسانی که برای برنامه‌ریزی سفر هوایی به دنبال بلیت ارزان هستند، بتوانند از قابلیت‌های این سرویس به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

مهمترین نکته برای موفقیت در یافتن پرواز ارزان داشتن برنامه‌ریزی است.

بگفته جیمز بایرز، مدیر محصول گروه Google Flights، در بیشتر اوقات و هنگامی که تاریخ برنامه شما قطعی می‌باشد بهترین کار رزرو زودهنگام پرواز است. او همچنین افزود که به دلیل تغییر مداوم قیمت بلیت‌ها اغلب می‌توان کرایه‌های پایین را با استفاده از ابزار مناسب و جست‌وجوی مداوم پیدا کرد.

بنابراین اگر قصد خرید بلیت ارزان را دارید حتما به توصیه‌های زیر توجه کنید.

یافتن تاریخ مناسب برای خرید بلیت ارزان

اولین گام اطمینان از قیمت نرمال بلیت در هر فصل است. سرویس Google Flights با مقایسه قیمت‌ بلیت‌های خریداری شده به شما نشان می‌دهد که آیا پرواز را ارزان خریداری کرده‌اید یا باید تا زمان کاهش احتمالی قیمت‌ها منتظر بمانید.

برای مثال با مشاهده روند تغییر قیمت پرواز تورنتو به پاریس، از تاریخ 16 نوامبر تا 23 نوامبر، می‌توان مشاهده کرد که قیمت کنونی برای این زمان از سال تا چه حد منطقی است.

بگفته بایرز این قابلیت به تازگی طراحی شده تا مسافران بتوانند راحت‌تر پرواز ارزان را انتخاب کنند.

او در اینباره گفت: “برای مثال این قابلیت نشان‌ می‌دهد که بهترین زمان برای رزرو بلیت‌های ارزان دو ماه پیش از تاریخ پرواز است و هم‌اکنون باید این کار را انجام دهید. همچنین به شما نشان می‌دهد که قیمت‌ها معمولا پیش از زمان پرواز کاهش پیدا می‌کند و در صورت امکان می‌توانید منتظر کاهش قیمت بمانید. در هر دو حالت شما انتخاب خود را با اطمینان انجام خواهید داد.”

قابلیت price tracking

بررسی پروازهای ارزان زمان‌بر و دشوار است، از اینرو Google Flights یک قابلیت بنام price-tracking را معرفی کرده تا کار را برای شما آسان کند.

شما با استفاده از این قابلیت زمان مدنظر پرواز را در حساب کاربری خود وارد می‌کنید پس از فعال کردن گزینه “ردیابی قیمت” و از طریق ایمیل کاهش قیمت‌ها به شما اطلاع داده شود.

بگفته بایرز شما می‌توانید این گزینه را برای تاریخ‌های مشخص مانند مراسم عروسی دوست صمیمی خود در ماه فوریه فعال کنید. همچنین اگر برنامه شما انعطاف‌پذیر است می‌توانید گزینه “تمام تاریخ‌ها” را انتخاب و طی سه تا شش ماه آینده از ارزان‌ترین قیمت‌ها مطلع شوید.

قابلیت price guarantee

با استفاده از این قیمت می‌توانید پرواز خود را با ارزان‌ترین قیمت ممکن رزرو کنید.

در حال حاضر با ورود به حساب کاربری Google Flights گزینه “price guarantee” قابل مشاهده بوده که به شما تضمین می‌دهد ارزان‌ترین بلیت ممکن تا تاریخ پرواز را خریداری می‌کنید. به این تریتب چنانچه قیمت‌ها پیش از پرواز کاهش پیدا کند شرکت گوگل تفاوت قیمت را از طریق Google Pay به شما پرداخت می‌کند.

متاسفانه در حال حاضر این قابلیت تنها برای پروازهایی که از مبدا ایالات‌‍متحده انجام می‌شوند فعال است، اما احتمالا بزودی شهروندان کانادا نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

منبع: Daily Hive