Thursday, May 2, 2024
0.3 C
Calgary

قطع سالانه دو میلیون درخت برای تولید دستمال‌ توالت

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که کانادا هر سال دو میلیون درخت را برای تولید دستمال توالت قطع می‌کند.

طبق این بررسی‌ هر کانادایی بطور متوسط در طول عمر خود 630 کیلومتر دستمال توالت مصرف می‌کند و از این نظر در رتبه یازدهم جهان قرار داریم.

براساس نتایج مطالعات شرکت بریتانیایی QS Supplies بطور میانگین کانادا هر سال 2,088,399 درخت را قطع می‌کند تا از آن‌ها برای تولید دستمال توالت استفاده شود.

در این گزارش آمده: “تقاضای بالا برای دستمال توالت هر سال موجب قطع بیش از یک میلیون هکتار جنگل‌ شمالی باارزش در کانادا می‌شود. در نتیجه 26 میلیون تن کربن‌دی‌اکسید به اتمسفر وارد می‌شود و متاسفانه 90 درصد این جنگل‌ها هرگز احیا نمی‌شوند.”

این شرکت داده‌های جمعیتی، امید به زندگی و میانگین مصرف سالانه دستمال توالت در کشورهای گوناگون را مورد مطالعه قرار داده است.

مصرف بالای دستمال توالت درحالی ثبت می‌شود که میلیون‌ها نفر از ساکنین خاورمیانه، آسیا، اسپانیا و آفریقا باور دارند دستمال توالت قدرت پاک‌کنندگی کافی را ندارد و آن را استفاده نمی‌کنند. باید توجه داشت که استفاده از دستمال توالت موجب افزایش عفونت‌های ادراری و بیماری‌های مقعدی گوناگون می‌شود.

در نقشه زیر می‌توان میزان مصرف دستمال توالت در کشورهای مختلف دنیا را مشاهده و با یکدیگر مقایسه کرد.

شهروندان پرتغالی با 1,035 کیلومتر بیشترین میزان مصرف را دارند و شهروندان ایالات‌متحده با 1,020 کیلومتر و آلمانی‌ها با 1,003 کیلومتر در رتبه‌های دوم و سوم جدول هستند.

پس بهتر است هر روز چند برگ در مصرف دستمال توالت صرفه‌جویی کنید تا شاهد قطع درختان کمتری باشیم.

منبع: Daily Hive