Saturday, May 11, 2024
15.1 C
Calgary

میزان درآمد موردنیاز برای خرید خانه در کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

همه ما به خوبی می‌دانیم که قیمت مسکن در کلگری رو به افزایش است. در همین راستا گزارش جدیدی منتشر شده است که به بررسی حداقل درآمد مورنیاز برای خرید ملک در کلگری می‌پردازد.

وب‌سایت Ratehub.ca با بررسی داده‌های املاک و مستغلات آگوست ۲۰۲۳ و جولای ۲۰۲۳ حداقل درآمد سالانه برای خرید یک خانه متوسط در شهرهای بزرگ کانادا را محاسبه کرده است.

در این گزارش عوامل تأثیرگذار بر درآمد مردم برای خرید مسکن نظیر تغییرات نرخ وام مسکن، نرخ تست استرس و قیمت املاک و مستغلات مورد بررسی قرار گرفتند.

مردم کلگری برای خرید خانه در جولای ۲۰۲۳ باید سالیانه ۱۱۹٬۵۰۰ دلار درآمد داشتند. با افزایش میانگین قیمت مسکن به ۵۵٬۳۸۹ دلار، درآمد مورد نیاز برای خرید مسکن در آگوست ۱۳۵۰ دلار افزایش یافت.

در حالی که شهرهایی مانند ونکوور و تورنتو کاهش قیمت مسکن را در ماه آگوست مشاهده می‌کردند، میانگین قیمت مسکن در کلگری افزایش پیدا کرد. با وجود کاهش قیمت مسکن در کانادا، هنوز هم خرید مسکن برای کانادایی‌ها ساده نشده است.

با کاهش ۲۳۰۰ دلاری قیمت مسکن در ونکوور، به دلیل افزایش نرخ وام مسکن همچنان مردم از توان مالی برای خرید خانه برخوردار نبودند. به طوری که برای خرید یک خانه متوسط به ۱۴۸۰ دلار درآمد نیاز بود.

به گفته Ratehub، نرخ وام مسکن از جولای تا آگوست ۲۰۲۳ افزایش داشت و نرخ تست استرس بالای ۸ درصد باقی ماند. در نتیجه توان مالی مردم برای خرید خانه در بسیاری از شهرهای کانادا کاهش پیدا کرد.

در حالی که برای خرید خانه در سراسر کانادا به درآمد شش رقمی نیاز است، میانگین درآمد برای خرید خانه در شهرهای شمالی نظیر ادمونتون و کلگری ۸۶٬۴۶۰ دلار تخمین زده می‌شود.

 

 

منبع: Dailyhive