Sunday, April 28, 2024
12.4 C
Calgary

ارائه لایحه کاهش قیمت مواد غذایی توسط NDP

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جاگمیت سینگ، رهبر حزب NDP، روز دوشنبه لایحه‌ای را در خصوص کاهش قیمت مواد غذایی در کانادا ارائه کرد.

به گفته NDP این لایحه به منظور ممانعت از فعالیت شرکت‌های بزرگ خواربار فروشی همچون Galen Weston و تلاش برای کاهش قیمت‌های مواد غذایی ارائه شده است. در صورت تصویب این لایحه با سه روش به کاهش قیمت‌ها خواهد پرداخت.

اولین روش صدور جریمه‌ برای گران‌فروشی و تثبیت قیمت با هدف جلوگیری از سوءاستفاده از مصرف‌کنندگان کانادایی است.

روش دوم خلاهای قانونی‌ که برای شرکت‌ها مجوز بروز رفتارهای ضدرقابتی را فراهم می‌کند، مسدود خواهد کرد.

روش سوم نیز به تقویت قوانین حامی از شرکت‌های رقابتی و جلوگیری از سوءاستفاده شرکت‌های بزرگ تولیدکننده مواد غذایی به عنوان فعالان اصلی این صنعت می‌پردازد.

این لایحه زمانی ارائه شد که پنج مدیر اجرایی شرکت‌های بزرگ خواربارفروشی کانادا با هدف ایجاد طرح تثبیت قیمت موادغذایی برای ملاقات با کریستیا فریلند، معاون نخست‌وزیر، و فرانسوا فیلیپ شامپاین، وزیر نوآوری، علم وصنعت، وارد اتاوا شدند.

جاستین ترودو هفته گذشته اعلام کرد مدیران اجرایی فرصت دارند تا روز شکرگزاری برای کاهش و تثبیت قیمت مواد غذایی استراتژی تعیین کنند و در عدم پیگیری این موضوع پیامدهایی برای آنها خواهد داشت.

ترودو در ادامه گفت: «اجازه دهید واضح بگویم، اگر طرح پیشنهادی افراد طبقه متوسط و افراد سخت‌کوش جامعه را هدف قرار ندهد، ما از هر اقدامی نظیر اقدامات مالیاتی استفاده خواهیم کرد. ما در تلاشیم زندگی را برای کانادایی‌ها مقرون‌به‌صرفه کرده و از تلاش شرکت‌های بزرگ برای انجام وظیفه خود در مورد این موضوع اطمینان حاصل کنیم. امروز وزیر نوآوری با مدیران اجرایی فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ ملاقات کرد تا وضعیت رقابت را بهبود دهند و ثبات قیمت‌ مواد غذایی را فراهم کنند.»

با این وجود سینگ در بیانیه‌ای اعلام کرد اقدامات ترودو به اندازه کافی خوب نیست.

سینگ در ادامه گفت: «ترودو پس از یک سال تصمیم گرفته برای حل این مشکل اقداماتی را در پیش بگیرد. فروشگاه‌های بزرگ مواد غذایی به شکل بی‌سابقه‌ای از کانادایی‌ها سود کسب کردند و اکنون ترودو از آنها درخواست می‌کند که قیمت‌های خود را کاهش دهند.»

 

 

منبع: Dailyhive