Wednesday, May 1, 2024
1.4 C
Calgary

ساخت 5,000 خانه اجاره‌ای پس از اعلام سیاست جدید GST

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پس از اعلام تصمیم دولت فدرال برای حذف GST از هزینه‌های ساخت‌وساز خانه‌های اجاره‌ای هدفمند، حال نشانه‌های مثبتی از جانب پیمانکاران به چشم می‌خورد.

شرکت Dream Unlimited که دفتر اصلی آن در تورنتو قرار داشته و در حوزه ساخت املاک و مستغلات فعالیت می‌کند از برنامه خود برای ساخت 5,000 مسکن جدید اجاره‌ای و هدفمند در مراکز شهری سرتاسر کانادا مخصوصا شهرهای تورنتو، اتاوا، ساسکاتون و کلگری، خبر داده است.

اجرای پروژه در این نواحی نیازمند دریافت مجوز بوده، اما قوانین جدید دولت فدرال برای تخفیف GST و افزایش 100 درصدی کسر از مالیات برای مسکن اجاره‌ای هدفمند باعث شده تا شاهد تاخیر یا لغو اجرای اینگونه پروژه‌ها نباشیم.

با وجود افزایش چشمگیر هزینه‌ مصالح، تجهیزات، نیروی کار و هزینه‌های وام و تامین مالی به دلیل سیاست‌های جدید نرخ بهره بانک کانادا، پروژه‌های مسکن اجاره‌ای سرتاسر کشور (که حاشیه سود کمتری در مقایسه با کاندوها دارند) در خطر لغو یا تاخیر تا زمان بهبود شرایط هستند. همین موضوع باعث شده تا در برخی موارد سازندگان پروژه‌های ساخت مسکن اجاره‌ای را به احداث کاندو تبدیل کنند.

با اجرای قوانین جدید GST شاهد کاهش 5 درصدی هزینه‌های اجرای اینگونه پروژه‌ها هستیم. بنابراین هزینه مالیات یک پروژه 100 میلیون دلاری 5 میلیون دلار کمتر خواهد شد.

مایکل کوپر، رئیس و مدیر ارشد Dream Unlimited، در اینباره گفت: “این قانون جدید شرایط را برای سازندگان و کانادایی‌ها تغییر خواهد داد. بحران مسکن بر تمام مراکز شهری کانادا تاثیر گذاشته است. با اجرای این قانون جدید توانایی ما برای اجرای سریع‌تر پروژه‌ها در شرایط کنونی بیشتر می‌شود.”

شرکت Dream Unlimited حال قصد دارد تا با اجرای چند پروژه طی شش ماه آینده 1,350 واحد اجاره‌ای جدید احداث کند که 1,010 مورد در اتاوا اجرا شده و 43 درصد آن‌ها ارزان‌قیمت هستند. اولین مرحله احداث واحدهای اجاره‌ای ارزان‌قیمت این شرکت در اتاوا با همکاری سازمان غیرانتفاعی Multifaith Housing Initiative اجرا می‌شود.

در همین بازه زمانی 340 واحد اجاره‌ای نیز در ساسکاتون تکمیل خواهد شد.

این شرکت قصد دارد در بازه زمانی طولانی‌تر و تا سال 2025 تعداد 3,700 واحد اجاره‌ای دیگر را در چهار شهر مذکور بسازد.

شان فریزر در اوایل ماه جاری اظهار داشت که براساس پیشبینی‌ها گسترش تخفیف GST طی ده سال آینده موجب تسریع روند احداث 120,000 مسکن اجاره‌ای ، تنها در ناحیه گریتر تورنتو، خواهد شد.

این سیاست جدید موجب گسترش تخفیف GST منازل اجاره‌ای از 36 به 100 درصد و برداشته شدن تدریجی سقف کنونی GST Rental Rebate برای پروژه‌های هدفمند واحدهای 350,000 تا 450,000 دلار می‌شود.

منبع: Daily Hive