Sunday, April 28, 2024
7.2 C
Calgary

راه‌اندازی ابزار کاربردی برای برنامه‌ریزی مالی در دوران بازنشستگی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر برای شما این سوال پیش آمده است که چه زمانی می‌توانید بازنشسته شوید یا پیش از بازنشستگی چقدر باید پس‌انداز داشته باشید، خبر خوب اینکه دولت فدرال دو ابزار کاربردی راه‌اندازی کرده که به شما در پاسخ به این سوالات کمک می‌کند.

با The Retirement Hub می‌توانید گزینه‌های موجود را بررسی کنید و نحوه برنامه‌ریزی برای آنها را فرابگیرید.

این وب‌سایت دارای یک ماشین حساب است که حقوق بازنشستگی و مزایای برنامه پرداخت مستمری (CPP) را مرحله به مرحله محاسبه می‌کند.

در مرحله اول جنسیت، تاریخ تولد و درآمد سالانه خود پیش از مالیات را وارد می‌کنید. سپس درآمد سالانه مورد نظرتان را بدون احتساب مالیات و به دلار روز مشخص می‌کنید. این ابزار کاربردی محدوده درآمد شما در سن ۷۰ سالگی را مشخص می‌کند.

برای مثال، اگر ۳۱ سال دارید و درآمد حال حاضر شما ۶۰٬۰۰۰ دلار پیش از مالیات  است، درآمد شما چیزی بین ۲۷٬۰۰۰ تا ۴۶٬۰۰۰ دلار می‌شود. شما همچنین می‌توانید درآمد مورد نظرتان را در این ماشین حساب وارد کنید.

مراحل بعدی شامل سوالاتی می‌شوند که لازم است به آنها پاسخ دهید. برای مثال، آیا عضو برنامه بازنشستگی کانادا هستید؟ آیا حساب پس‌‌انداز بازنشستگی دارید؟ و یا آیا حساب پس‌انداز دیگری (مانند حساب TFSA) دارید که در زمان بازنشستگی از آن استفاده کنید؟

با توجه به پاسخ‌های شما میزان درآمدتان در زمان بازنشستگی به صورت تخمینی محاسبه می‌شود و شما می‌توانید عدد به دست آمده را با عدد مورد نظرتان مقایسه کنید.

شما همچنین می‌توانید در این وب‌سایت میزان مزایای برنامه مستمری امنیت سالمندان را محاسبه کنید. با پاسخ به پنج سوال درآمد شما در سن ۶۵ سالگی محاسبه می‌شود.

علاوه بر این، اگر برای بازنشسته شدن اطمینان ندارید و یا نیازمند دریافت کمک‌های بیشتر در برنامه‌ریزی هستید، می‌توانید با کمک این آزمون به سوالات خود پاسخ دهید.

 

 

منبع: Dailyhive