Saturday, April 27, 2024
2.4 C
Calgary

بودجه 228 میلیون دلاری برای ساخت 6,800 خانه در کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کلگری بودجه 228 میلیون دلاری دولت فدرال، برای کمک به اجرای سریع‌تر بیش از 6,800 پروژه ساخت منازل مسکونی طی سه سال آینده را، دریافت کرد.

این پول از طریق بودجه Housing Accelarator Fund (HAF) دولت کانادا به کلگری اختصاص پیدا کرده است. بودجه چهار میلیارد دلاری HAF از طرف دولت فدرال تامین می‌شود و بخشی از استراتژی ملی مسکن به شمار می‌رود.

این بودجه برای پشتیبانی از هفت طرح هزینه خواهد شد. یکی از مهمترین بخش‌ها سرعت بخشیدن به روند تصویت اولویت‌بندی شده و اصلاح آیین‌نامه منطقه‌بندی است. این تغییرات با هدف ساخت خانه‌های ارزان بیشتر انجام می‌شوند.

به گفته شهرداری کلگری این بودجه به ساخت بیش از 35,000 خانه طی ده سال آینده کمک خواهد کرد.

شان فریزر، وزیر مسکن، زیرساخت و جوامع کانادا، چند روز پیش از جلسه شورای شهر و تصویت استراتژی جدید مسکن، با ارسال یک نامه به شهردار کلگری اختصاص بودجه HAF را منوط به تعهد شهر به افزایش تراکم پروژه‌ها کرده بود.

در محتوای نامه فریزر آمده: “باید به شما اطلاع دهم درخواست بودجه HAF کلگری تنها در صورتی تایید می‌شود که متعهد به طراحی H-GO و R-GO جدید در آیین‌نامه شوید. به عبارت دیگر برای کسب رضایت من باید به منطقه‌بندی انحصاری در شهر خود پایان دهید.”

در جریان جلسه اعضای شورای شهر آن‌ها با تغییر منطقه‌بندی و اعمال برخی بروزرسانی‌های، استراتژی جدید مسکن کلگری برای شش سال آینده را طراحی کردند.

جوتی گاندک، شهردار کلگری، در اینباره گفت: “این بودجه قابل توجه بیانگر آن است که شرکای فدرال ما تمایل دارند به شهر کمک کنند. آن‌ها می‌خواهند ما برای ساخت سریع‌تر خانه‌های جدید با توسعه‌دهندگان خصوصی همکاری کنیم. چند هفته پیش شورای شهر استراتژی مسکن جدید را با توجه به نیازهای ضروری و لزوم ساخت مسکن بیشتر در شهر به امضا رساند.”

براساس آخرین آمار شهر کلگری در سال 2021 تعداد 84,600 خانواده‌ نیازمند خانه بودند. این تعداد در مقایسه با آمار سال 2018 افزایش 4,600  موردی را نشان می‌دهد.

به این ترتیب تقریبا از هر پنج خانواده ساکن کلگری یک مورد قادر به پیدا کردن مسکن ارزان نیستند. طبق این گزارش که هر پنج سال یکبار منتشر می‌شود، با توجه به شرایط کنونی بازار مسکن باید انتظار افزایش این رقم در سال 2023 را داشته باشیم.

منبع: Daily Hive