Sunday, April 28, 2024
5.2 C
Calgary

پیشبینی رشد چشمگیر جمعیت بی‌خانمان‌ آلبرتا تا سال 2030

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

براساس اطلاعات استارتاپ HelpSeeker تا سال 2030 جمعیت بی‌خانمان‌های آلبرتا به طرز چشمگیر رشد می‌کند.

دکتر آلینا ترنر، مدیر عامل و یکی از بنیان‌گذاران HelpSeeker، در این مورد گفت: «چهار سال است که استارتاپ ما در زمینه فناوری‌‍‌های نوآورانه اجتماعی فعالیت می‌کند. هدف ما رفع چالش‌های اجتماعی ازجمله خشونت خانگی، مشکلات سلامت روان، اعتیاد و بحران بی‌خانمان‌ها است.»

به گفته دکتر ترنر، جمعیت بی‌خانمان‌های آلبرتا ممکن است تا سال ۲۰۳۰ رشد ۱۰۰۰ درصدی را در مقایسه با امروز پیدا کند و به 65 تا 69 هزار نفر برسد. این اطلاعات با بررسی داده‌های سازمان‌های محلی هفت شهر آلبرتا شامل کلگری، ادمونتون، وود بوفالو، رد دیر، گرند پریری، مدیسن هت و لث‌بریج به دست آمده است.

بیشترین تعداد افراد بی‌خانمان استان به کلگری تعلق دارد. HelpSeeker ‌پیش‌بینی می‌کند جمعیت بی‌خانمان‌های کلگری با رشد ۸۲۱ درصدی تا سال ۲۰۲۳ از ۳٬۴۳۰ نفر به ۲۲٬۳۹۲ نفر برسد. جمعیت بی‌خانمان‌های ساکن ادمونتون نیز با رشد ۷۳۶ درصدی از ۲٬۵۱۹ نفر به ۲۱٬۰۸۱ نفر افزایش پیدا می‌کند.

افزایش هزینه شهرنشینی و پیری جمعیت از عوامل تأثیرگذار در رشد جمعیت بی‌خانمان‌ها به شمار می‌روند. از دیگر عوامل تأثیرگذار می‌توان به توزیع گسترده مواد مخدر اشاره کرد.

به گفته دکتر ترنر، مواد روانگردان به با راحتی وارد خاک کانادا می‌شوند و دسترسی افراد به آن‌ها در مقایسه با گذشته آسان‌تر شده است. این موضوع در آینده آسیب‌های عصبی و فیزیکی جدی به افراد وارد می‌کند. یکی از مواد مخدر که به آسانی در دسترس افراد قرار می‌گیرد Xylazine نام دارد.

وی در ادامه افزود: «۷۱ درصد از افراد بی‌خانمان بازه‌ای از زندگی خود را درگیر اعتیار بوده‌اند. این موضوع نقش مهمی در تشدید وضعیت کنونی ایفا می‌کند.»

دکتر ترنر معتقد است به دلیل نبود داده‌های کافی ارائه کمک به افراد بی‌خانمان با مشکلات بسیار روبرو می‌کند. همچنین عدم تعیین بودجه برای کمک به این افراد کار را دشوارتر کرده است.

منبع: Dailyhive