Saturday, April 27, 2024
6.6 C
Calgary

چرا پروازهای داخلی کانادا گران هستند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مطالعه‌ای جدید به بررسی دلیل گرانی پروازهای داخلی کانادا پرداخته است.

سفر هوایی در کانادا، بر خلاف همسایه جنوبی، یک کالای لوکس به شمار می‌رود و بررسی‌ها نشان می‌دهد دلیل این موضوع نه شرکت‌های هواپیمایی بلکه دولت فدرال است.

در این میان انستیتو اقتصادی مونترال (MEI) ادعا می‌کند قیمت پروازها می‌توانند و البته باید ارزان‌تر از قیمت‌های فعلی باشند.

بر اساس مطالعه اخیر، اصلی‌ترین عامل افزایش قیمت بلیت هواپیما مالیات‌هایی هستند که موجب حذف رقابت می‌شوند. دولت اتاوا به فرودگاه‌ها به عنوان زیرساخت حمل‌ونقل نگاه نمی‌کند بلکه آن‌ها را صندوق پول می‌بیند. به طور کلی مالیات تأثیر مستقیم بر هزینه پروازهای داخلی می‌گذارد.

دیگر عامل تاثیرگذار اجاره‌بهای پرداختی نیروهای عملیاتی غیردولتی در فرودگاه‌ها است. برای مثال Greater Toronto Airports Authority در فرودگاه پیرسون باید در طول سال صدها میلیون دلار پرداخت کند.

بر اساس این مطالعه نرخ اجاره فرودگاه که به دولت پرداخت می‌شود در یک دهه گذشته ۴۲.۵ درصد افزایش پیدا کرده است. این هزینه تحت عنوان «هزینه بهسازی فرودگاه» توسط مصرف‌کننده پرداخت می‌شود و در پیرسون از ۵ دلار به ۳۵ دلار افزایش یافته است.

اجاره‌بها می‌تواند بر سرمایه‌گذاری در تعمیر و گسترش مراکز حمل و نقل نیز تأثیر بگذارد. در حال حاضر ۱۲ درصد درآمد فرودگاه برای اجاره‌ و بخش ناچیزی از آن برای سرمایه‌گذاری هزینه می‌شود.

مواردی نظیر رسیدن هزینه‌های امنیتی مسافران به ۳۳ درصد و مالیات بر سوخت چهار سنت در هر لیتر مواردی هستند که موجب گران‌تر شدن هزینه سفرهای هوایی در مقایسه با ایالات‌متحده می‌شوند.

به گفته کارشناسان MEI، هزینه تمام مواردی که توسط دولت فدرال دریافت می‌شود، از جمله مالیات، بر بودجه خانواده‌ها تأثیر منفی می‌گذارد. به طور خلاصه بار مالی و نظارتی سنگینی که سهامدارن شرکت‌های هواپیمایی در کانادا با آن روبه‌رو هستند نسبت به هزینه‌هایی که شرکت‌های هواپیمایی در ایالات متحده متحمل می‌شوند، بیشتر است.

منبع: Dailyhive