Saturday, April 27, 2024
5.2 C
Calgary

جمع‌آوری داروی ADHD به دلیل خطر اوردوز

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

سازمان بهداشت کانادا یک داروی تجویزی درمان ADHD را به دلیل خطر اوردوز جمع‌آوری می‌کند.

بر این اساس شرکت JAMP Pharma Corporation تعداد 100,000 قوطی از قرص JAMP Guanfacine XR 1 mg را جمع‌آوری خواهد کرد. ظاهرا برخی از این قوطی‌ها حاوی قرص‌های قوی‌تر و 4 mg هستند، در حالی که باید تنها قرص‌های 1 mg داشته باشند.

در اطلاعیه منتشر شده آمده: “کسانی که قرص 4 mg را به جای مقدار تجویزی 1 mg بخورند به صورت ناخواسته دوز بالاتر را مصرف خواهند کرد؛ در نتیجه خطر اوردوز در این افراد وجود دارد و خطرات جدی سلامت آن‌ها را تهدید می‌کند.

قرص JAMP Guanfacine XR یک داروی تجویزی برای درمان بیماری ADHD در کودکان و نوجوانان 6 تا 17 سال است.

سازمان بهداشت کانادا به والدین توصیه کرده تا حتما قوطی قرص کودک خود را بررسی کنند تا مطمئن شوند تنها حاوی قرص‌های سفید رنگ و دایره‌ای شکل JAMP Guanfacine XR 1 mg است.

به گفته سازمان بهداشت کانادا اگر قرص سبز و بیضی‌شکل JAMP Guanfacine XR 4 mg در قوطی وجود دارد یا از مقدار دوز قرص‌ها مطمئن نیستید باید آن را به داروخانه تحویل دهید. پزشک داروخانه پس از چک کردن دارو در صورت لزوم آن را تعویض خواهد کرد. اگر نشانه‌ها و علائم اوردوز در کودک مشاهده می‌شود باید بلافاصله با یک پزشک متخصص تماس بگیرید.

بنابر اعلام سازمان بهداشت کانادا علائم و نشانه‌های اوردوز Guanfacine شامل فشار خون بالا، فشار خون پایین، ضربان قلب پایین، ضربان نامنظم قلب، خستگی مفرط، کاهش تنفس یا بیهوشی می‌شود.

علائم اووردوز دارو در فاصله 24 ساعت پس از مصرف قرص قوی‌تر بروز پیدا می‌کنند.

به گفته سازمان بهداشت کانادا آن‌ها بر برنامه فراخوان شرکت سازنده دارو نظارت دارند و در صورت نیاز اطلاعیه‌های جدیدتر را منتشر خواهند کرد.

در حال حاضر و چنانچه سوالی درباره فراخوان دارید می‌توانید با شماره‌گیری 1-866-399-9091 (یا 501) و یا ارسال ایمیل به [email protected] با شرکت JAMP Pharma Corporation تماس بگیرید.

منبع: Daily Hive