Saturday, April 27, 2024
5.2 C
Calgary

فروش زمین ارزان تنها به قیمت 10 دلار

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با وجود رشد شدید قیمت مسکن هنوز هم می‌توان در برخی نقاط انتاریو خانه را به قیمت بسیار پایین خریداری کرد. در این بین یکی از شهرها قصد دارد زمین را به پایین‌ترین قیمت ممکن ارائه دهد.

شهر Cochrane در فاصله 7 ساعته از تورنتو و درست در میانه مسیر دسترسی به استان مانیتوبا قرار دارد. در حال حاضر دولت محلی این شهر می‌خواهد مقادیر زیادی زمین را به قیمت باورنکردنی 10 دلار عرضه کند. آن‌ها امیدوارند با این کار بسیاری را به تغییر محل سکونت از تورنتو به این منطقه ترغیب کنند!

این شهر کوچک به خاطر داشتن تنها حفاظتگاه مخصوص خرس‌های قطبی در دنیا شهرت دارد. جمعیت Cochrane تنها حدود 5,000 نفر جمعیت دارد و با نواحی شلوغ‌تر جنوب انتاریو بسیار متفاوت است. با این وجود دولت محلی می‌خواهد با این رویکرد جدید، و ارائه زمین‌های دارای تخفیف، ساکنین شهر را افزایش دهد.

علاوه بر این چنین سیاستی برای جمعیت جوان شهر نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. به گفته پیتر پولیتیس، شهرداری Cochrane، با عرضه زمین‌های ارزان جوانان می‌توانند به داشتن خانه امیدوار شوند.

هرچند مقامات شهر Cochrane جزئیات بیشتری درباره این برنامه ارائه نداده‌اند، اما طی چند ماه آینده معیارهای واجدین شرایط، فرایند خرید زمین و دیگر ضوابط مربوطه اعلام خواهد شد.

یکی از سخنگویان شهر در اینباره گفت: “در حال حاضر این اقدام تخفیفی و تشویقی برنامه‌ای مفهومی است، اما انتظار داریم در اوایل سال 2024 شاهد آغاز آن باشیم.”

البته اجرای این برنامه منتقدانی نیز دارد. آن‌ها معتقد هستند که جذب ناگهانی مهاجران و افزایش جمعیت شهر می‌تواند بر زیرساخت‌های محلی و بخش خدمات آن فشار زیادی وارد کند.

منبع: Daily Hive