Saturday, April 27, 2024
2.4 C
Calgary

قوانین فروش نوشیدنی‌های الکلی در استان‌های کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به تازگی دولت انتاریو اعلام کرده است که فروش نوشیدنی‌های الکلی نظیر آبجو، شراب و انواع کوکتل‌ها در فروشگاه‌های موادغذایی این استان تا سال ۲۰۲۶ مجاز خواهد بود. در ادامه این مطلب با قوانین فروش نوشیدنی‌های الکلی در دیگر استان‌های کشور آشنا می‌شویم.

بریتیش کلمبیا: در حال حاضر فروش آبجو، شراب و نوشیدنی‌های الکلی در خواربارفروشی‌های کوچک و خصوصی مجاز است. با این وجود آبجوهای دست‌ساز فقط در کارگاه‌های آبجوسازی به فروش می‌رسند. دولت بریتیش کلمبیا از سال ۲۰۱۵ مجوز فروش شراب در فروشگاه‌های موادغذایی را با پیروی از قوانین خاص صادر کرد.

آلبرتا: صنعت فروش نوشیدنی‌های الکلی آلبرتا ۳۰ سال قدمت دارد. هم اکنون در ۲٬۴۰۰ فروشگاه موادغذایی بیش از ۳۰٬۰۰۰ نوشیدنی الکلی تحت نظارت دولت استانی فروخته می‌شوند. از سال ۲۰۲۱ تاکنون بین ۷ تا ۱۱ فروشگاه مشروبات الکلی در استان فعال هستند.

ساسکاچوان: مشتریان مشروبات الکلی می‌توانند نوشیدنی‌های محبوب خود را از فروشندگان و رستوران‌های مجاز تهیه کنند. در مناطق کوچکتر نیز فروشندگانی که دارای مجوز هستند می‌توانند نوشیدنی‌های الکلی را در کنار دیگر محصولات عرضه کنند.

منیتوبا: در این استان انواع نوشیدنی‌‌های الکلی به صورت خصوصی و عمومی به فروش می‌رسند. خواربارفروشی‌های کوچک فعال در نواحی شهری بیشترین میزان مشروبات الکلی را عرضه می‌کنند. همچنین ساکنین استان می‌توانند آبجو و شراب را از فروشندگان خصوصی نیز تهیه کنند. در مناطق روستایی و شمالی نیز فروشندگان خصوصی تمامی محصولات الکلی موردنیاز را عرضه می‌کنند.

کبک: آبجو و برخی برندهای شراب به صورت بشکه‌ و شیشه در سوپرمارکت‌ها و خواربارفروشی‌های کوچک فروخته می‌شوند. این در حالی است که انواع مشروبات الکلی و شراب‌ها توسط شرکت استانی SAQ عرضه می‌شوند.

نیوبرانزویک: در این استان فروش تمامی نوشیدنی‌های الکلی تحت نظارت یک شرکت استانی خاص انجام می‌شود. از سال ۲۰۱۴ فروش شراب در تعدادی از فروشگاه‌های موادغذایی آغاز شد و هم‌اکنون ۶۶ فروشگاه مواد غذایی شراب سیب، شراب قرمز و آبجو می‌فروشند.

پرنس ادوارد آیلند: در حال حاضر مشروبات الکلی، آبجو و شراب در ۱۸ فروشگاه موادغذایی به فروش می‌رسند. علاوه بر این ۱۲ نمایندگی نوشیدنی الکلی نیز در استان فعال هستند. اعطای مجوز و مدیریت فروش مشروبات الکلی استان بر عهده کمیسیون کنترل مشروبات الکلی استان است.

نوا اسکوشیا: انواع شراب، آبجو و نوشیدنی‌های الکلی در مشروب‌فروشی‌های وابسته به استان عرضه می‌شوند. در این بین افراد می‌توانند محصولات مورد نظر خود را از برخی فروشگاه‌های موادغذایی شخصی و تولیدکنندگان نیز خریداری کنند.

نیوفاندلند اند لابرادور: آبجوهای تولیدی در استان در خواربارفروشی‌های مختلف به فروش می‌رسند. علاوه بر این، مشروب‌ فروشی‌های متعلق به استان نیز نوشیدنی‌های الکلی، آبجو و شراب را عرضه می‌کنند.

منبع: globalnews