Saturday, April 27, 2024
2.4 C
Calgary

کاهش ۲۲ هزار دلاری قیمت مسکن در تورنتو

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با وجود تردیدها درباره قیمت مسکن در سال آینده، بررسی‌های نشان می‌دهد که سیاست بانک مرکزی در تعیین نرخ بهره بانکی بر کاهش قیمت مسکن تاثیر گذاشته است.

بر اساس مطالعه‌ای جدیدی که به بررسی میزان درآمد لازم برای خرید مسکن در کانادا پرداخته است، قیمت مسکن در شهرهای بزرگ کشور در مقایسه با دیگر نقاط به صورت ماهانه کاهش پیدا کرده است.

اعداد و ارقام منتشر شده توسط Ratehub.ca نشان می‌دهند که میانگین قیمت مسکن تورنتو در ماه گذشته ۲۲٬۳۰۰ دلار کاهش یافته است. این در حالی است که قیمت مسکن در کلگری در بازه مشابه ۲٬۰۰۰ دلار افزایش پیدا کرده است.

Ratehub.ca این گزارش را با بررسی شاخص‌هایی نظیر میانگین قیمت مسکن، نرخ وام بانکی با پیش‌پرداخت ۲۰ درصدی و در نظر گرفتن نرخ استهلاک ۲۵ ساله، ۴٬۰۰۰ دلار مالیات بر دارایی سالانه و هزینه گرمایش ماهانه ۱۵۰ دلار، تهیه کرده است.

این نتایج نشان می‌دهد که درآمد سالانه مورد نیاز برای خرید مسکن در تورنتو ۳٬۸۵۰ دلار کاهش پیدا کرده است. کاهش ارزش افزوده و ثبات نرخ وام مسکن در ماه نوامبر از عوامل کاهش قیمت مسکن در دو ماه گذشته هستند.

به گفته این شرکت قیمت مسکن و میزان درآمد مورد نیاز برای خرید مسکن در ۹ شهر از ۱۰ شهر مورد بررسی کاهش پیدا کرده است. انتظار می‌رود این روند در ماه دسامبر نیز ادامه پیدا کند.

بر اساس گزارش املاک و مستغلات همیلتون میانگین قیمت مسکن در یک ماه ۲۳٬۴۰۰ دلار کاهش پیدا کرده و از ۸۲۹٬۱۰۰ دلار به ۸۰۵٬۷۰۰ دلار رسیده است. درآمد سالانه مورد نیاز برای خرید مسکن نیز با کاهش ۴٬۱۶۰ دلاری از ۱۷۶٬۸۱۰ دلار در ماه اکتبر به ۱۷۲٬۶۵۰ دلار در ماه نوامبر رسیده است.

با وجود کاهش قیمت مسکن در تورنتو، این شهر همچنان پس از ونکوور با میانگین قیمت مسکن ۱٬۰۸۱٬۳۰۰ دلار در ماه نوامبر دومین شهر گران‌قیمت کانادا است.

در حال حاضر درآمد سالانه مورد نیاز برای خرید مسکن در ونکوور ۲۴۶٬۹۰۰ دلار است.

میانگین قیمت مسکن در شهرهای مونترال، هالیفاکس، کلگری و اوتاوا به ترتیب ۵۱۴٬۳۰۰ دلار، ۵۰۹٬۳۰۰ دلار، ۵۵۷٬۴۰۰ دلار و ۶۲۸٬۹۰۰ دلار است.

این در حالی است که با درآمد سالانه کمتر از ۱۰۰٬۰۰۰ دلار می‌توان در شهرهای وینیپگ و ادمونتون خانه خرید.

منبع: blogto