Saturday, April 27, 2024
2.9 C
Calgary

شکسته شدن رکورد 180 ساله آب‌وهوایی در تورنتو

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

صبح سه‌شنبه شهروندان تورنتو روزی عجیب را تجربه کردند که در ادامه منجر به شکسته شدن یکی از قدیمی‌ترین رکوردهای آب‌وهوایی کانادا شد.

با نزدیک شدن به شب چله و اولین روز رسمی زمستان، هوای گرم‌تر از نرمال و دماهای بالا در شهر تورنتو حاکم شده‌اند. قدیمی‌ترین ایستگاه هواشناسی کشور که در تورنتو قرار دارد روز جمعه 15 دسامبر بالاترین دمای ثبت شده از سال 1840 را ثبت کرد.

در این تاریخ دماسنج‌ها دمای بهاری 13.2 درجه سانتی‌گراد را نشان دادند. این دمای بالا در حالی که تنها ده روز به کریسمس باقی مانده بسیار عجیب است.

هرچند این رکورد دمایی برای برخی به معنای لذت بردن از هوای گرم و مطبوع در میانه زمستان است، اما به ما پدیده گرمایش جهانی را یادآور می‌شود.

چنین شرایطی موجب کاهش بارش‌های زمستانی و ذخایر آبی سال آینده شود. علاوه بر این کریسمس برفی نیز هر روز به پدیده‌ای نادرتر تبدیل می‌شود.

بیشتر نواحی ایالات‌متحده، بریتانیا، اروپا و شهرهایی چون مونتریال به طور معمول در این زمان از سال کاملا برفی هستند. اما در حال حاضر خبری از طوفان‌های زمستانی ماه دسامبر نیست و با افزایش دما چهره‌‌ای که از این فصل می‌شناسیم در حال تغییر است.

به عنوان مثال در ناحیه مریتایم احتمال برفی بودن کریسمس به 32 درصد کاهش پیدا کرده است، درحالی که چنین رویدادی در گذشته کاملا معمول بود.

با توجه به الگوهای غیرقابل پیشبینی زمستانی انتظار می‌رود طی ماه‌های آینده رکوردشکنی‌های بیشتری را نیز شاهد باشیم.

منبع: Daily Hive