Saturday, April 27, 2024
5.2 C
Calgary

ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی از سال 2035

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کانادا از سال 2035 فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را ممنوع می‌کند. این قانون با هدف متوقف کردن تولید موتورهای فسیلی قدیمی و عرضه آن‌ها در نمایشگاه‌های اتومبیل اجرا خواهد شد.

به این ترتیب قوانین مقابله با آلایندگی به تدریج خودروهای مسافربری بنزینی و دیزلی را طی 11 سال آینده حذف می‌کند. در اولین گام کانادا قصد دارد تا سال 2026 میزان فروش اتومبیل‌های بدون آلاینده را به 20 درصد برساند.

این رقم تا سال 2030 به 60 درصد خواهد رسید و در ادامه تا سال 2035 به 100 درصد می‌رسد. در این بازه زمانی خودروهای قدیمی با سوخت فسیلی به تاریخ سپرده می‌شوند. با این وجود همچنان مدل‌های هیبریدی دارای موتور برقی و قابل شارژ امکان فروش خواهند داشت. برد موتور برقی خودروهای هیبریدی باید حداقل 80 کیلومتر باشد.

بر اساس آخرین آمار بین ماه‌های جولای تا سپتامبر 2023 خودروهای الکتریکی 12 درصد از سهم فروش اتومبیل‌های جدید در کانادا را به خود اختصاص داده‌اند.

این اقدام کانادا در همراهی با کشورهای اروپایی، بریتانیا، چین و 17 ایالت آمریکا (از جمله کالیفرنیا و نیویورک) انجام می‌شود. این کشورها نیز متعهد شده‌اند تا سال 2035 فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را ممنوع کنند.

برایان کینگستون، رئیس انجمن تولیدکنندگان کانادایی اتومبیل، با وجود همسویی با اهداف بازارهای بزرگ فروش خودرو درباره دستیابی به این هدف تا سال 2035 تردید دارد.

او در اینباره گفت: “دستیابی به نرخ فروش بیشتر خودروهای الکتریکی به تمایل بازار بستگی دارد. علاقه بیشتر شهروندان با ایجاد زیرساخت شبکه شارژ گسترده و افزایش ظرفیت آن رابطه مستقیم خواهد داشت.”

کینگستون باور دارد که ایجاد زیرساخت شارژ در کانادا امکان‌پذیر نیست، زیرا جمعیت کشور بسیار پراکنده هستند و جوامع انسانی در بخش‌های مختلف زندگی می‌کنند.

منبع: DRIVE