Saturday, April 27, 2024
2.9 C
Calgary

برنامه‌های شب سال نو در شهر کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شهروندان کلگری می‌توانند شب سال نو را با برنامه‌های سرگرم‌کننده گوناگون سپری کنند.

معمولا آتش‌بازی سال نو در برج Calgary Tower برگزار می‌شود، اما امسال پارک پرنسس آیلند میزبان این مراسم خواهد بود.

به گفته جاناتان رادومسکی، هماهنگ‌کننده رویدادهای شهر کلگری، تغییر محل برگزاری جشن آتش‌بازی با هدف افزایش دسترسی شهروندان برای تماشای این برنامه صورت گرفته است.

او در اینباره گفت: “شما می‌توانید امسال با رفتن به مسیر پیاده‌روی River Walk یا حاضر شدن در پارک پرنسس آیلند این رویداد جذاب و تماشایی را ببینید.”

این رویداد همراه با اجرای موسیقی توسط هنرمندان کانادایی خواهد بود و حدود ده دقیقه به طول می‌انجامد.

اگر می‌خواهید شب سال نو را در خانه سپری کنید و همزمان این رویداد آتش‌بازی را از دست ندهید می‌توانید آن را با مراجعه به آدرس Calgary.ca/NYE به صورت لایو استریم تماشا کنید.

این برنامه با پیام و دعای کلارنس ولفلگ، Blackfoot Elder Miiksika’am، و پیام جوتی گاندک، شهردار کلگری، شروع می‌شود.

همزمان مجموعه Olympic Plaza در مرکز شهر نیز برای ساعت‌های بیشتری باز خواهد بود و شهروندان می‌توانند تا نیمه شب در پیست به اسکیت روی یخ بپردازند.

باغ‌وحش کلگری، مرکز علمی Telus Spak و تعدادی از کتابخانه‌های عمومی کلگری نیز برنامه‌های ویژه سال نو را برگزار می‌کنند.

در کنار این‌ها حمل‌ونقل عمومی شهر کلگری برای شب سال نو رایگان خواهد بود و سرویس‌‌های بیشتر برای رفاه حال شهروندان فعال هستند.

قطارهای C-Train تا حدود ساعت 9:30 p.m. به فاصله هر ده دقیقه مسافران را جابجا می‌کنند و پس از آن این قطارها هر 15 دقیقه حرکت خواهند کرد. خطوط Blue Line نیز در تمام روز هر 13 تا 15 دقیقه سرویس خواهند داشت. هر دو شبکه تا حدود ساعت 4 a.m. فعال هستند.

علاوه بر این برخی مسیرهای اتوبوسرانی نیز سرویس‌های خود را در این روز افزایش داده‌اند و تا ساعت حدود 3 a.m. می‌توان از اتوبوس‌های آن‌ها استفاده کرد.

به منظور برگزاری مراسم آتش‌بازی سال نو خیابان‌های Crescent Road N.W. از محدوده Fourth Street N.W. تا First Street N.W.، از ساعت 10 شب تاریخ 312 دسامبر 2023 تا 1 بامداد اول ژانویه 2024 بسته خواهد بود.

پیشبینی می‌شود امسال شهروندان کلگری به دلیل گرم بودن هوا استقبال بسیار خوبی از مراسم شب سال نو داشته باشند.

منبع: CBC