Monday, April 29, 2024
9.6 C
Calgary

اولین مزرعه دریایی توربین بادی در کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کانادا به زودی صاحب اولین مزرعه توربین بادی دریایی خود می‌شود. این مزرعه بخشی از پروژه Nova East Wind خواهد بود.

بر اساس اطلاعات وبسایت این پروژه مزرعه موردنظر 300 تا 400 مگاوات انرژی تولید می‌کند و به صورت شناور در فاصله 20 تا 30 کیلومتری گلدبورو در نوااسکوشا نصب خواهد شد.

این منطقه به خاطر بادهای قدرتمند، پرسرعت و همیشگی خود شهرت دارد.

انتظار می‌رود تعداد 20 تا 25 توربین غول‌پیکر در یکی از طولانی‌ترین نوارهای ساحلی نصب شوند. هر کدام از این توربین‌ها می‌توانند با استفاده نیروی باد تا 15 مگاوات انرژی تولید کنند.

در حال حاضر این پروژه منتظر کسب مجوزهای لازم است. در صورت تایید این مزرعه تا سال 2030 عملیاتی خواهد شد تا به اجرایی شدن اهداف کربن‌زدایی کانادا کمک کند.

شرکت Nova East Wind توسط DP Energy و SBM Offshore اداره می‌شود. شرکت ایرلندی DP Energy در زمینه توسعه، ساخت و اجرای پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر فعالیت می‌کند. شرکت هلندی SBM Offshore نیز از تعداد زیرمجموعه ارائه‌دهنده سیستم‌ها و خدمات حوزه نفت و گاز دریایی تشکیل شده است.

جرالد شیهان، مدیر توسعه پروژه شرکت SBM Offshore، از همکاری نزدیک با نمایندگان بومیان کانادا و ماهیگیران تجاری برای حل نگرانی‌ها خبر داد.

پیشبینی می‌شود این توربین‌های بادی در فاصله 1.8 تا 2.4 کیلومتری از یکدیگر نصب شوند؛ به این ترتیب ماهیگیران فضای کافی برای عبور و مرور خواهند داشت و کشتی‌های تجاری و تفریحی می‌توانند به راحتی در مسیرهای معمول خود تردد کنند.

امید است اجرای این پروژه علاوه بر کمک به کانادا و نوااسکوشا برای دستیابی به اهداف آب‌و‌هوایی به اشتغالزایی و رشد اقتصادی نیز کمک کند.

منبع: Daily Hive