Sunday, April 28, 2024
5.2 C
Calgary

تمدید ممنوعیت خرید خانه توسط خارجی‌ها

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت کانادا قصد دارد با هدف کنترل بحران بازار مسکن محدودیت خرید مسکن توسط خارجی‌ها را به مدت دو سال دیگر تمدید کند.

ممنوعیت خرید مسکن از تاریخ 1 ژانویه 2023 شروع شده است. بر اساس این قانون افراد و شرکت‌های تجاری خارجی امکان خرید ملک در کانادا را ندارند. هدف از اجرای ممنوعیت مقابله با رشد حباب بازار مسکن بود، چالشی که بسیاری از شهروندان کانادا را با مشکل مواجه کرده است.

طبق برنامه‌ریزی‌های پیشین این ممنوعیت در تاریخ 1 ژانویه 2025 به پایان می‌رسد، اما ظاهرا افراد و شرکت‌‌های تجاری که قصد خرید ملک در کانادا را دارند باید مدت طولانی‌تری منتظر بمانند.

در تاریخ 4 فوریه کریستیا فریلند، معاون نخست‌وزیر و وزیر دارایی، از برنامه دولت برای تمدید این ممنوعیت خبر داد.

در این اطلاعیه آمده: “ممنوعیت خرید مسکن توسط خارجی‌ها، به عنوان ابزاری برای کنترل قیمت مسکن، در تاریخ 1 ژانویه 2025 به پایان خواهد رسید. ما می‌خواهیم این قانون را تا 1 ژانویه 2027 تمدید کنیم. به این ترتیب شرکت‌ها و افراد خارجی که شهروند کانادا یا ساکن دائمی کشور نیستند از خرید ملک محروم خواهند بود.”

فریلند اظهار داشت که دولت قصد دارد از تمام ابزارهای ممکن برای کمک به کاهش قیمت مسکن و مقرون به صرفه کردن آن برای شهروندان کانادایی استفاده کند.

او افزود: “با تمدید این ممنوعیت ما تضمین می‌دهیم که مسکن کانادا تنها برای استفاده و سکونت خانواده‌ها استفاده خواهد شد و منبعی برای سرمایه‌گذاری‌های مالی نخواهد بود.”

طی سال‌های گذشته و همزمان با خرید منازل مسکونی توسط افراد و بیزینس‌های خارجی، قیمت مسکن افزایش چشمگیر پیدا کرد. این موضوع باعث شد تا کانادایی‌ها قدرت خرید مسکن در بازار گران‎‌قیمت جدید را از دست دهند.

طبق پیشبینی Royal LePage در سال 2024 میانگین قیمت مسکن به حدود 843,684 دلار خواهد رسید. به این ترتیب رشد 5 درصدی نرخ مسکن را در سال جاری داریم.

منبع: Daily Hive