Sunday, April 28, 2024
7.2 C
Calgary

چگونگی پرداخت دستمزد ماه فوریه در سال کبیسه

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

از آنجا که 2024 سال کبیسه است در پایان ماه فوریه یک روز بیشتر خواهیم داشت. حال شاید از خود می‌پرسید که تکلیف پرداخت دستمزدها در این ماه چه می‌شود؟ در این مطلب به همین پرسش پاسخ خواهیم داد.

به گفته الن پرایس، مدیرعامل شرکت BrightHR، کارفرمایان باید این روز از ساختار دستمزد خود فاکتور بگیرند؛ البته این موضوع برای دستمزدهای ساعتی و قراردادی یا یکدیگر تفاوت دارد.

بر این اساس کارمندانی که به صورت ساعتی کار می‌کنند در تاریخ 29 فوریه مانند همیشه دستمزد دریافت خواهند کرد. به این ترتیب کارفرمایان باید مانند دیگر روزها و طبق ساعات کاری دستمزدها را بپردازند.”

البته این وضعیت برای کسانی که شغل قراردادی دارند متفاوت است.

به گفته پرایس اگر این افراد در تاریخ 29 فوریه در محل کار خود حاضر شوند هیچ دستمزد اضافی برای این روز دریافت نمی‌کنند، مگر آنکه این موضوع در قرارداد آن‌ها ذکر شده باشد.

با این وجود کارفرمایان باید اطمینان حاصل کنند که مجموع دستمزد پرداختی به کارمندان قراردادی از رقم حداقل دستمزد استانی کمتر نشود.

اگر کارمندی با حداقل دستمزد در روز 29 فوریه مشغول به کار است این احتمال وجود دارد که در صورت عدم پرداخت دستمزد، بابت ساعات اضافی، رقمی کمتر از حداقل دستمزد استانی را دریافت کند؛ به این ترتیب استانداردهای قانونی پرداخت حداقل دستمزد نقض خواهد شد.

البته سال کبیسه تنها بر دستمزد پرداختی به کارمندان اثر نمی‌گذارد.

امسال کارفرمایان باید برخی نکات دیگر مانند اطلاع‌رسانی‌های دوره‌ای، تاریخ‌های ددلاین و روز پرداخت دستمزد (که معمولا آخرین روز ماه است) را نیز تغییر دهند.

سال کبیسه طی دوره‌های چهارساله رخ می‌دهد و یک روز اضافه به کوتاه‌ترین ماه سال اضافه خواهد شد. به این ترتیب تعداد روزهای ماه فوریه از 28 به 29 روز تغییر می‌کند.

بر اساس وبسایت Time and Date این روز با هدف تطبیق تقویم با خورشید اضافه می‌شود.

منبع: Daily Hive