Monday, May 6, 2024
6.5 C
Calgary

پیشبینی هواشناسی آلبرتا در ماه مارس

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شاید گمان می‌کنید زمستان در آلبرتا به روزهای پایانی خود نزدیک شده است، اما پیشبینی هواشناسی برای ماه مارس از احتمال بارش برف خبر می‌دهند.

به باور آلیسا پدرسون، هواشناس Environmental and Climate Change Canada (ECCC)، شهروندان آلبرتا باید خود را برای یک ماه مارس نرمال آماده کنند.

مدل‌های هواشناسی شانس بروز دماهای نرمال در ماه مارس را 40 تا 50 درصد می‎‌دانند.

البته این وضعیت در تمام نقاط آلبرتا یکسان نیست. طبق پیشبینی‌ها در منطقه فورت مک‌موری دما حدود 5- درجه سانتی‌گراد خواهد بود و در ادمونتون دمای نزدیک به صفر را داریم. در جنوب آلبرتا نیز دمای هوا در ساعات روز به چند درجه بالای صفر خواهد رسید.

به طور کلی جریان جت استریم تاثیر چشمگیری بر شرایط جوی در ماه مارس می‌گذارد. طبق الگوهای تاریخی مارس و اپریل پربرف ترین ماه‌های سال در آلبرتا هستند.

شهروندان آلبرتا در هفته نخست مارس هوای سردتر از نرمال را تجربه خواهند کرد و در ادامه تا پایان ماه دما نزدیک به نرمال خواهد بود.

علاوه بر این به احتمال زیاد در ماه مارس دیگر خبری از دماهای بسیار سرد و قطبی نخواهد بود.

تاثیرات ال‌نینو در ماه مارس و اپریل سبب بارش برف قابل‌توجه خواهد شد و می‌توان منتظر وقوع رویدادهای جوی غیرقابل پیشبینی بود. پس شاید بهتر باشد تایرهای زمستانی خود را تعویض نکنید و پوشاک گرم را درون کمد نگذارید.

طبق پیشبینی‌ها در ادامه سال و تا ماه ژوئن تاثیرات ال‌نینو به تدریج کمرنگ می‌شوند تا دوباره به الگوهای هواشناسی معمول باز گردیم. در ادامه نیز شاهد ظهور پدیده لانینا در فصل پاییز و زمستان خواهیم بود.

منبع: Daily Hive