Monday, April 29, 2024
9.7 C
Calgary

استفاده از هوش مصنوعی در پلتفرم‌های دوستیابی آنلاین

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در سال ۲۰۱۷ رابرت وینترز برای جستجوی پارتنر مناسب در اپلیکیشن Tinder از هوش مصنوعی استفاده می‌کرد. رابرت یک نرم افزار هوش مصنوعی دانلود کرد که پس از انتخاب پارتنر مناسب به جای او شروع به گفتگو می‌کرد. پس از صدها گفتگو و قرار Tinder جلوی استفاده او از این برنامه دوستیابی را گرفت.

به گفته این طراح دیجیتال بلژیکی ابزارهای ابتدایی هوش مصنوعی می‌توانند فرایند دوستیابی آنلاین را تسهیل کنند.

این متخصص در سال گذشته برای ساخت عکس‌های پروفایل خود در اپلیکیشن‌های دوستیابی از هوش مصنوعی استفاده کرد. علاوه بر این، او از این ابزارهای هوشمند برای ارسال پیام و برنامه ریزی قرارهای نخست، کمک گرفت.

اما استفاده از هوش مصنوعی تا چه میزان می‌تواند اخلاقی و مفید باشد؟

ساخت پروفایل و ایجاد تغییرات در آن

یکی از مهم‌ترین موارد استفاده هوش مصنوعی بهبود پروفایل در پلتفرم‌های دوستیابی است. این خدمات شامل تهیه بیوگرافی ، پاسخ سریع، شناسایی برترین تصاویر پروفایل و ایجاد تصاویر بهتر توسط هوش مصنوعی می‌شوند.

به گفته دیمتری میراکیان، موسس YourMode AI، شرکت آنها علاوه بر تولید اطلاعات بیش از ۵۰۰ هزار پروفایل ماهانه ۲۰۰ هزار بازدیدکننده دارد. وب‌سایت و نرم‌افزار YourMode AI از هوش مصنوعی برای بهبود پروفایل افراد نیز استفاده می‌کند.

میراکیان در مورد کاربران خود می‌گوید: «یک سوم کاربران YourMode AI مردان جوان هستند. هدف ما از ارائه این خدمات کمک به کاربران درون‌گرا و مسن‌تر است که به خوبی با اپلیکیشن‌های دوستیابی آشنایی ندارند.»

نوع لحن و چگونگی نگارش چت

توسعه دهندگان ابزارهای هوش مصنوعی معتقد هستند که یادگیری استفاده از این ابزارها می‌تواند با بهبود مهارت‌های ارتباطی به افزایش اعتماد به نفس افراد کمک کند. در این بین برخی کاربران می‌خواهند جملات تولید شده توسط هوش مصنوعی دارای لحن ویژه‌ای باشند.

به گفته رومن کیوز، موسس Rizz، محیط اپلیکیشن‌های دوستیابی کاملا مصنوعی است. این اپلیکیشن که ۳.۵ میلیون کاربر دارد به آن‌ها کمک می‌کند تا برای معرفی خود از جملات تاثیرگذار استفاده کنند.

دستیار ارسال پیام

برنامه‌های Rizz و YourMove AI مکالمات را اسکن می‌کنند و چگونگی جمله‌بندی و پاسخ‌های کاربر را مورد بررسی قرار می‌دهند. این ویژگی در Bumble به افراد کمک می‌کند تا خیلی راحت‌تر پاسخ دهند. به عقیده جوان هاستون فناوری می‌تواند نقش مهمی در کاهش اضطراب داشته باشد.

با این وجود کودوتو معتقد است شما نمی‌توانید از طریق هوش مصنوعی ارتباط واقعی را با افراد برقرار کنید.

علاوه بر این افشای اطلاعات شخصی نیز یکی از موارد مورد توجه محققان است. شما باید اسکرین شات مکالمات خود را در اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی آپلود کنید، اما نمی‌دانید که این اطلاعات در دسترس چه کسانی قرار می‌گیرند.

با این وجود میراکیان و کیوز می‌گویند اطلاعات اشخاص در نرم افزارها ذخیره نمی‌شوند و تنها مکالمات آن‌ها مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند.

شبیه سازی Blind Date توسط هوش مصنوعی

برخی نرم‌ افزارهای هوش مصنوعی با شبیه سازی Blind Date یا دیدارهای ناشناس به شما کمک می‌کنند تا در زمان خود صرفه‌جویی کنید.

یکی از این نرم افزارها Volar Dating‌ نام دارد که با بررسی سن، مکان و علایق شخصی، قرار شما با افراد ناشناس را شبیه سازی می‌کند. اما این احتمال وجود دارد که بات‌های شبیه سازی اطلاعات درستی به شما ندهند.

قرار با کمک هوش مصنوعی

شرکت Replika در سال گذشته با راه‌اندازی چت بات Blush‌ این امکان را برای افراد ایجاد کرد تا با هوش مصنوعی قرار ملاقات ترتیب دهند. کاربران این برنامه با شخصیت‌های ساخته شده توسط هوش مصنوعی وارد رابطه می‌شوند، موضوعی که به عقیده عمری گیلاث، استاد روانشناسی دانشگاه کانزاس، می‌تواند در طولانی مدت مشکلات متعددی ایجاد کند.

بر اساس اطلاعات وب‌سایت Blush، هدف این بات تمرین و بهبود مهارت‌های افراد در قرار ملاقات و مکالمات است. با این وجود گیلاث معتقد است دلبستگی کاربران به این شخصیت‌های فانتزی می‌تواند برای سلامت روانی آن‌ها خطرناک باشد.

آیا هوش مصنوعی برای ایجاد روابط دوستانه مفید است؟

به گفته کودوتو با توجه به اینکه تحقیقات کاملی در خصوص نحوه اثرگذاری اپلیکیشن‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی در ایجاد روابط دوستانه و عاشقانه وجود ندارند، پاسخ به این سوال دشوار است.

این در حالی است که میراکیان می‌گوید افراد زیادی توانسته‌اند از طریق YourMove روابط مناسبی ایجاد کنند.

وینترز در خصوص عملکرد هوش مصنوعی در شکل‌گیری روابط می‌گوید: «مهارت‌هایی که مردان از طریق هوش مصنوعی به دست می‌آورند با چیزی که در دنیای واقعی وجود دارد بسیار متفاوت است.»

منبع: CBC