Thursday, May 16, 2024
14 C
Calgary

کاهش چشمگیر دما و بارش برف در آلبرتا و کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با ورود موج آب‌وهوایی جدید و کاهش چشمگیر دما در بخش‌های وسیع آلبرتا، به زودی شاهد بارش برف و هوای زمستانی خواهیم بود. پیشبینی می‌شود در این موج بارش 30 سانتی‌متری برف در برخی نواحی را داشته باشیم.

عصر دوشنبه سازمان ECCC یک هشدار هواشناسی را برای بخش‌های وسیعی از آلبرتا منتشر کرد. طبق پیشبینی‌ها این سرما طی هفته جاری به استان می‌رسد و سرما و برف را با خود به همراه دارد.

این در حالی است که طی روزهای اخیر دماهای بالاتر از نرمال و هوای گرم را در آلبرتا داشتیم و تغییر دما در این مقطع می‌تواند برای بسیاری ناخوشایند باشد.

طبق پیشبینی‌های هواشناسی میزان بارش برف در نواحی غربی و کوهستانی قابل توجه خواهد بود، اما دشت‌های شرقی سهم چندانی از بارش‌ها نخواهند داشت. انتظار می‌رود در دامنه‌های کوهستانی و پارک‌های آلبرتا بین 10 تا 30 سانتی‌متر برف ببارد.

در نواحی شرقی بزرگراه شماره 2 نیز انتظار بارش 5 تا 10 سانتی‌متری برف می‌رود.

همزمان برای برخی نواحی شهری آلبرتا نیز هشدار بارش برف منتشر شده است؛ از جمله شهرهایی که هوای زمستانی را تجربه خواهند کرد می‌توان به کلگری، لتبریج، اوکوتوکس، راکی مانتین هاوس، ایردری، بنف، هینتون، جسپر و های ریور اشاره کرد.

این رویداد جوی چند روز به طول می‌انجامد و انتظار می‌رود از شب سه‌‍شنبه شروع شود. در ادامه سرما طی روز چهارشنبه به نواحی بیشتری از استان می‌رسد و تا روز پنجشنبه مرزهای ساسکاچوان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در روز جمعه نیز بارش برف در آلبرتا به پایان خواهد رسید.

شما می‌توانید آخرین اطلاعیه‌های ECCC را در اینجا مشاهده کنید؛ آخرین پیشبینی هواشناسی ماه آوریل استان را نیز می‌توانید در اینجا ببینید.

پیشبینی هوای شهر کلگری

شهروندان کلگری برای روزهای پایانی هفته باید منتظر کاهش دما و بازگشت هوای زمستانی باشند.

انتظار می‌رود دمای هوای شهر در شب چهارشنبه تا زیر صفر کاهش پیدا کند و در طول شب پنجشبه به -2 درجه سانتی‌گراد برسد. به این ترتیب کاهش دما بین روزهای چهارشنبه تا پنجشنبه به 17 درجه سانتی‌گراد هم خواهد رسید.

بارش برف در شهر نیز از شب چهارشنبه شروع می‌شود و در روز پنجشنبه نیز ادامه خواهد داشت.

طبق پیشبینی‌های بلندمدت، امواج زمستانی مشابه در ماه آوریل وارد شهر کلگری می‌شوند و باید انتظار کاهش دوباره دما را در هفته‌‎های بعد نیز داشته باشید.

منبع: Daily Hive